آغاز تولید انبوه ماشین IR۶ وIR۵ با سو ۱۰ و تست مکانیکی IR۹ با سو ۵۰

تولید انبوه و کامل زنجیره ۱۶۴ تایی ماشین ای ار ۶ و زنجیره ۳۰ تایی ماشین ای ار ۵ با سو ۱۰ و زنجیره ۳۰ تایی ماشین ای ار ۶s با سو ۶ و تست مکانیکی ماشین ای ار ۹ با سو ۵۰ در سایت غنی سازی نطنز با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش ایسنا، مسئول این پروژه در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای در پاسخ به این سوال رئیس جمهور که اگر بخواهیم یک ماشین را برای غنی سازی ملی انتخاب کنیم کدام را انتخاب می کنید؟ گفت: با توجه به تست های مختلف ای ار ۶ با توجه به تمام فرایندها به لحاظ پایداری مکانیکی و غیره بهترین ماشین برای صنعتی شدن است.
وی ادامه داد: اطمینان می دهم تمام ماشین ها توانمندی‌شان در داخل قابل لمس و مشهود است و بدون اتکا می توانیم آنها را صنعتی کنیم.

وی گفت ماشین ای ار ۶ یک زنجیره کامل است. اما ماشین ای ار ۶s یک زنجیره شاهد است و هنوز به تست نیاز دارد.

وی گفت ماشین ای ار ۶ نسبت به نسل اول ده برابر تولید گاز را بالا می برد از نظر دوام تمام تست ها نشان می دهد پایدار است و زنجیره پایداری خواهد بود.

گازدهی زنجیره کامل ۱۶۴ ماشین سانتریفیوژ نیمه صنعتی IR۶ با Kg SWU/year۱۰، همچنین صحه گذاری عملکرد ماشین IR۶ در زنجیره کامل، بررسی پارامترهای فرآیندی ماشین IR۶ در زنجیره کامل، صحه گذاری آرایش زنجیره کامل با استفاده از زیرساخت موجود، تولید محصول در رده غذا پایین، جمع آوری محصول و افزایش ظرفیت کار جداسازی کارخانه (SWU)، استحصال جامعه آماری قابل اتکا (تعداد بالا) جهت تدفیق و تعمیق شرایط نگهداری و پارامترهای فرآیندی ماشین IR۶ و بررسی شرایط عملیاتی و نگهداری ماشین IR۶ در زنجیره کامل (ارتعاشات، تلفات و مصرف برق و کنترل پذیری با اینورترهای هدف و …) از اقداماتی است که بر روی این ماشین انجام شده است.

*آغاز گازدهی فاز اول ۳۰ ماشین زنجیره شاهد سانتریفیوژ IR۵ با توان جداسازی Kg SWU/year۱۰، همچنین صحه گذاری آرایش زنجیره شاهد ماشین IR۵، صحه گذاری عملکرد ماشین IR۵ در زنجیره شاهد، بررسی پارامترهای فرآیندی ماشین IR۵ در زنجیره شاهد، استحصال جامعه آماری قابل اتکا (تعداد بالا) جهت تدفیق و تعمیق شرایط نگهداری ماشین IR۵
ایجاد زنجیره منعطف با قابلیت تغییر مراحل و آرایش متنوع (از لحاظ تعداد مراحل و تعداد ماشین)، استحصال جامعه آماری قابل اتکا (تعداد بالا) جهت تدفیق و تعمیق پارامترهای فرآیندی ماشین IR۵، تولید محصول در رده غذا پایین و جمع آوری محصول و افزایش ظرفیت کار جداسازی کارخانه
بررسی شرایط عملیاتی و نگهداری ماشین IR۵ در زنجیره شاهد (ارتعاشات، تلفات، مصرف برق و کنترل پذیری با اینورترهای هدف …) از اقدامات انجام گرفته بر روی این ماشین است.

*آغاز گازدهی فاز اول ۳۰ ماشین زنجیره شاهد سانتریفیوژ IR۶S با توان جداسازی Kg SWU/year۶
صحه گذاری آرایش زنجیره شاهد ماشین IR۶s و همچنین صحه گذاری عملکرد ماشین IR۶s در زنجیره شاهد، بررسی پارامترهای فرآیندی ماشین IR۶s در زنجیره شاهد، استحصال جامعه آماری قابل اتکا (تعداد بالا) جهت تدفیق و تعمیق شرایط نگهداری ماشین IR۶s، ایجاد زنجیره منعطف با قابلیت تغییر مراحل و آرایش متنوع (از لحاظ تعداد مراحل و تعداد ماشین)، استحصال جامعه آماری قابل اتکا (تعداد بالا) جهت تدفیق و تعمیق پارامترهای فرآیندی ماشین IR۶s، تولید محصول در رده غذا پایین و جمع آوری محصول و افزایش ظرفیت کار جداسازی کارخانه و بررسی شرایط عملیاتی و نگهداری ماشین IR۶s در زنجیره شاهد (ارتعاشات، تلفات، مصرف برق و کنترل پذیری با اینورترهای هدف و …) اقدامات انجام گرفته روی این ماشین است.

*آغاز تست مکانیکی ماشین سانتریفیوژ IR۹ با توان جداسازی Kg SWU/year۵۰. طراحی و تولید نسل های جدید ماشین های سانتریفیوژ، یکی از مهمترین عناصر جهت بهینه سازی چرخه سوخت و غنی سازی است. کشور عزیزمان ایران که یکی از معدود کشورهای صاحب تکنولوژی طراحی و تولید ماشین های سانتریفیوژ است از همان سال های ابتدایی و با سرعتی مناسب در حال مدرن سازی ماشین های سانتریفیوژ مورد استفاده جهت غنی سازی اورانیوم توسط کارشناسان و متخصصان جوان و نخبه است. ماشین IR۹ ماشینی فوق بحرانی و پیشرفته ترین ماشین جمهوری اسلامی ایران است که به حول و قوه الهی تا به حال دو نمونه از این ماشین تولید شده و مراحل تست تک ماشین با موفقیت به پایان رسیده است.
انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.