آموزه‌های قرآنی را با جشنواره رسانه «آیات» گفتمان‌سازی می‌کنیم 

آموزه‌های قرآنی را با جشنواره رسانه «آیات» گفتمان‌سازی می‌کنیم

عبدالهادی فقهی زاده روز سه‌شنبه در نشست خبری سومین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات گفت: ما در تلاشیم تا آموزه‌های هدایت‌بخش قرآن و عترت به زبان روز با تلاش های اصحاب رسانه و مطبوعات به خانه ها برود و اذهان را به سوی خود جلب کند و بخشی از مخاطبان رسانه ای را به گفتمان سازی راهنمایی کند.

فقهی زاده افزود: مخاطبان جشنواره مطبوعات و رسانه آیات، خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه و تولیدکنندگان محتوا در فضای چند رسانه ای هستند و این جشنواره زمینه ای را برای رقابت سازنده با موضوع آموزه های قرآن و عترت در رسانه ایجاد می کند.
وی افزود: پیامبر اکرم (ص) با بسط آموزه های دینی از طریق حفظ و قرائت، نوعی رسانه ایجاد کرد تا معارف الهی را بر بال اصوات بگذارد و به خانه ها ببرد و سبک زندگی اسلامی را تاسیس کند.
سومین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات به میزبانی اداره‏ کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان سمنان، در موضوعات مرتبط با مفاهیم و آموزه ‏های منطبق با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه، تولیدکنندگان محتوا در فضای چندرسانه ‏ای، فعالان فضای مجازی و شبکه ‏های اجتماعی، فعالان، موسسات و نهادهای تخصصی قرآنی و عموم علاقه‏ مندان به فرهنگ، هنر و رسانه قرآنی با حمایت معاونت قرآن و عترت برگزار می‏ شود.
این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار خواهد شد که بخش اصلی شامل رشته ‏های سرمقاله و یادداشت، گزارش (خبری یا توصیفی)، مصاحبه، خبر، تیتر و عکس خواهد بود و نیز در بخش ویژه با موضوع تولیدات چندرسانه ‏ای در موضوع قرآن کریم، رشته‏ های انیمیشن، موشن‏ گرافیک، پادکست، اینفوگرافیک، پوستر یا اعلان و کلیپ را در بر می‏ گیرد.
جوایز درنظر گرفته شده برای نفرات اول هر رشته بخش اصلی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون تومان، نفرات دوم هر رشته بخش اصلی،لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان، نفرات سوم هر رشته بخش اصلی،لوح تقدیر و جایز ه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان و نیز نفرات برتر بخش ویژه، تندیس جشنواره،لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون تومان است.
مهلت ثبت ‌نام و ارسال آثار شرکت‏ کنندگان به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات ۲۸ اسفند است.

ادامه دارد…

منبع خبر

نظرات بسته شده است.