ارائه تسهیلات تا ۵۰۰ میلیون تومان به آموزشگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا

ارائه تسهیلات تا ۵۰۰ میلیون تومان به آموزشگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا

احد جاودانی روز جمعه در حاشیه آئین اختتامیه نخستین همایش نمایش هنرجویی نهال به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم در کشور و کاهش فعالیت آموزشگاه‌های هنری و هنرمندان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ورود جدی به موضوع بیمه هنرمندان، تلاش کرد تا زمینه حمایت از این قشر از جامعه را فراهم کند.

وی افزود: در شرایطی که بسیاری از بخش‌های فرهنگی هنری جامعه تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، تلاش شده تا با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه در طرح های مختلف نظیر کارا و توسعه، از هنرمندان و صنوف فرهنگی هنری حمایت کنیم.

جاودانی میزان تسهیلات را بسته به درخواست هنرمند و آموزشگاه‌ها از ۱۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با کاهش میزان همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش اثرگذاری بیماری، فعالیت آموزشگاه‌ها و هنرمندان مجدد از سرگرفته و آسیب‌پذیری حوزه فرهنگ و هنر کمتر شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش نمایش هنرجویی نهال در استان تهران اظهار داشت: بنابر تصمیمات اتخاذ شده و به منظور تداوم این‌گونه همایش‌ها و رخدادهای حوزه هنر، دبیرخانه دائمی این همایش‌ در شهرستان پاکدشت که میزبانی اختتامیه نخستین دوره این همایش را بر عهده داشت، مستقر شد تا زمینه شناسایی استعدادهای برتر در حوزه نمایش فراهم شود.

نخستین همایش نمایش هنرجویی «نهال» ویژه آموزشگاه‌های آزاد هنرهای نمایشی استان تهران از دهم تا ۱۴ اسفندماه در پردیس تئاتر تهران برگزار و آئین اختتامیه آن در کانون شهدای پاکدشت اجرا شد.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.