از اجرای۳۰۰پروژه کوچک مقیاس محله ای تا اجرای موسیقی و تئاتر خیابانی برای نوروز۱۴۰۰ پایتخت

عکس تزیینی است

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران از اجرای ۳۰۰ پروژه کوچک مقیاس محله ای به مناسبت نوروز خبر داد و گفت: ۵۰۰ هزار نقش گل و ۲۴۰ هزار پیاز گل لاله در تهران به مناسبت بهار کاشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اصغر عطایی درباره اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری به مناسبت به عید نوروز در شهر تهران گفت: سر فصل اقدامات، سخنان شهردار تهران در همایش تهران ۱۴۰۰ در برج میلاد تهران بود که از یک فرصت طلایی که هر ۱۰۰ سال یک بار ایجاد می شود، سخن گفت. به گفته شهردار؛ در آخرین روزهای قرن حاضر هستیم و افتخار می کنیم که آخرین مدیران شهر تهران در قرن حاضر و اولین مدیران شهر در قرن آینده هستیم. هدف شهردار تهران این بود که این فرصت را به یک انگیزه تبدیل کنیم و به همین دلیل نیز برای طرح استقبال از نوروز اهدافی در نظر گرفته ایم.

او با اشاره به اینکه طرح نوروزی از ۵ اسفند آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، ادامه داد: هدف از این طرح ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان به ویژه در محلات است و به اقداماتی که در محلات انجام می شود تأکید بسیاری شده است.

عطایی گفت: جلب مشارکت شهروندان در محله ها و بهبود وضعیت مبلمان شهری از دیگر اهداف این طرح بوده است و سومین هدف نیز ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان با تغییر و تحول در منظر شهری است.

او با توضیح اینکه اقدامات حول دو محور استقبال از نوروز و طرح های ارتقاء و بهبود کیفیت و نگهداشت به ویژه در موضوعات جاری انجام شده است، افزود: نزدیک به ۳۰۰ پروژه در ۳۵۲ محله شهر تهران در حوزه معاونت خدمات شهری با عنوان پروژه های محله ای اجرا کردیم که امیدواریم تا پیش از عید به پایان برسد.

او در مورد این ۳۰۰ پروژه بیان کرد: در موضوعات مربوط به معلولان، بدنسازی، نصب سطل های زباله، احداث بوستان های محلی، سرویس های بهداشتی، تغییر نور و المان های پارک ها، نقاشی های دیواری، پاتوق های محلی و … این پروژه های کوچک مقیاس محلی اجرا شده اند. مناطق تلاش کرده اند که شرایط را برای اجرای این پروژه ها آماده کنند.

۵۳۰ قطعه فرش گل در تهران به مناسبت نوروز

او با اشاره به اینکه سازمان بوستان ها ۷ اقدام ویژه در بوستان های تهران انجام داده است، بیان کرد: علاوه بر ۵ طرح اجرایی ارتقای کیفیت، اهم موضوعات سازمان بوستان ها شامل ۵۳۰ قطعه فرش گل است که مساحت آن حدود ۸/۵ هکتار در سطح شهر تهران است. همچنین از دیگر اقدامات ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر است که ۵۰۰ اصله درخت روتبال ۱۰ تا ۱۵ ساله و چنار با محیط بُن ۵۰ سانتیمتر کاشته می شوند.

عطایی گفت: توزیع و کاشت ۳۰۰ هزار اصله درخت در راستای نهضت درختکاری از دیگر اقدامات سازمان بوستان است. هر منطقه ای موظف شده است در معابر و پیاده روها هزار متر طول درخت بکارند که در آینده سایه افکن شوند. توسعه جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز و اطراف شهر تهران که شامل هزار هکتار در مناطق ۴، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ می شود در دستور کار است.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران توضیح داد: برپایی سفره هفت سین در ۱۴ بوستان بزرگ شهر، برگزاری جشنواره گل لاله با کاشت ۲۰۰ هزار پیاز گل لاله در باغ ایران از سوی سازمان بوستان ها و کاشت ۲۴۰ هزار پیاز گل لاله در میدان ها و بوستان ها ی شهر و مناطق ۲۲ گانه از دیگر اقدامات است.

عطایی در مورد موضوعات جاری و ارتقای بهبود کیفیت و نگهداشت هم به رفع نواقص و ایمن سازی ها، مناسب سازی بوستان ها برای معلولان و جانبازان، رفع مشکلات سرویس های بهداشتی، پیگیری مدیریت بهینه آب در فضای سبز یا موضوعات دیگر اشاره کرد.

او همچنین در مورد اقدامات سازمان زیباسازی نیز گفت: یکی از سازمان های مهم در ایام نوروز ۱۴ اقدام ویژه سازمان زیباسازی در مناطق ۲۲ گانه است که ۱۶ اقدام مربوط به ارتقای کیفیت نگهداشت است.

اجرای ۳۲ هزار متر مربع طرح تبلیغاتی نوروزی

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران توضیح داد: اکران طرح های فرهنگی به مناسبت فرارسیدن سال نو و ایام شعبانیه توسط همان شرکت هایی تبلیغاتی که تابلوها را در اختیار دارند، اجرای ۳۲ هزار متر مربع طرح های مناسبی، شست و شو و رنگ آمیزی ۷۹ هزار متر مربع پیکرهای تبلیغاتی در سطح شهر تهران، اجرای ۲۷ دیوار نگاری با موضوع گل و تأکید بر مدیریت ساختاری گل ها پس از فراخوان در سطح مناطق از ۱۶ الی ۲۱ اسفند ماه و انتخاب ۲۷ اثر برگزیده و همچنین فراخوان آذین بندی خلاق و نوگرا که ۵۰ اثر پس از انتخاب و فراخوان نهایی در سطح شهر به نمایش گذاشته می شود از اقدامات سازمان زیباسازی است.

عطایی به جشنواره تخم مرغ های نوروزی هم اشاره کرد و گفت: پس از فراخوان انتخاب آثار از ۱۳۲۰ طرح ۵۲۲ طرح در سطح شهر به نمایش گذاشته می شوند.

او به موسیقی و تئاتر خیابانی استقبال از نوروز نیز اشاره کرد و گفت: موسیقی خیابانی استقبال از نوروز در طول ۲ هفته از سوی ۱۰ گروه موسیقی با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود و تئاتر خیابانی با موضوع استقبال از نوروز نیز طی دو هفته برگزار می شود.

عطایی بیان کرد: پویش لبخند سفید با موضوع کرونا با رعایت پروتکل ها اجرا می شود. پیرایش مساجد با همکاری امور مساجد و پیرایش مدارس با همکاری مدارس آموزش و پرورش در ۲۵ مدرسه اجرایی می شود. خرید و تحویل ۶۰ هزار متر ریسه های نوری به مناطق، اجرای ۳ شب ویدئو مپینگ در مناطق مهم مانند برج آزادی و میلاد، ۳ شب نورپردازی لیزری و ۲۷ اجرای المان نوری، ۱۵ اجاری نوری مجسمه ها، اصلاح و تعمیر نورپردازی همه پل ها، نورپردازی اماکن شاخص و نصب ۳۵۰ المان از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی است.

او به دیگر پروژه های سازمان زیباسازی اشاره کرد و افزود: مبلمان میدان نبوت با ۸۰ المان، مبلمان حضرت عبدالعظیم با ۹۷ المان، تجهیز مبلمان و کلینیک منطقه ۵ شهرداری و همچنین نصب سفره هفت سین در سطح شهر، میدان ها و فضاهای شاخص و بازپیرایی ۱۱۰ محور تهران نیز از اقدامات این سازمان است.

بر اساس گزارش سایت شهر، عطایی در ادامه به دیگر اقدامات نوروزی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در حوزه پسماند، سازمان میادین، آتش نشانی و ساماندهی صنایع و مشاغل، شهربان و… اشاره کرده است.

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.