از بُرد سیاهان تا آشوب فوتبالی

صفحه نخست اغلب روزنامه‌های آمریکا و اروپا به نتیجه دادگاه درک شووین، پلیس متهم به قتل جورج فلوید سیاه‌پوست اختصاص دارد. دادگاهی که سرانجام پس از روزها بحث و مشاجره در نهایت با اعلام گناهکار بودن مامور پلیس، به پایان رسید.

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (اول اردیبهشت ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «یو اس ای تودی» در گزارشی با اشاره به گناهکار شناخته شدن پلیسی که جورج فلوید را کشت، نوشته است: موجی شادمانه، دنیای سیاهان آمریکا را فرا گرفت. جوانی که فیلم خفه کردن جورج فلوید را گرفته بود و در شهادت‌ها نیز حضور داشت، گفت که از اعماق جانم فریاد شادی کشیدم. می‌گویند این پیروزی عدالت بر جنایت، لحظه‌ای درخشان در تاریخ آمریکا است.

_ «وال استریت ژورنال» نیز در این زمینه نوشته است: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که دیگر کشتار بی‌معنی، بس است. اکنون پرسش این است که آیا حکم دادگاه درک شووین، به معنای تغییر رفتارهای پلیس در آمریکا است؟

_ «فاینتشال تایمز» نیز نوشته است: درک شووین، پلیس پیشین مینیاپلیس در قتل جورج فلوید گناهکار شناخته شد؛ او ۴۰ سال را در زندان خواهد گذراند. حکم دادگاه شووین اتفاقی نادر در محاکمات قتل توسط پلیس در آمریکا به حساب می‌آید.

_ از سوی دیگر «لوفیگارو» نوشته است: فوتبال آشوب به پا کرده است. یک فوتبال سیاسی و اعتراض علیه «سوپرلیگ»؛ حادثه‌ای که به نظر می‌رسد فوتبال اروپا را دگرگون می‌کند. اعتراض در تمامی اروپا با شعار نه به «سوپر لیگ» برپا شده است. ۱۲ باشگاه اروپایی با انگیزه‌های اقتصادی خواستار برگزاری سوپرلیگ شدند و اروپا به آنها نه گفته است؛ این حادثه، فوتبال را ویران می‌کند.

* از حاشیه خبرها:

بدن انسان، صاحب ساعتی درونی در خود است که ضرباهنگ یا ریتم گردش روز و شب را در مغز انسان تنظیم می‌کند. ساعتی که در ناحیه هیپوتالاموس مغز انسان است. ژن‌هایی هستند که این ریتم یا ضرباهنگ را کنترل می‌کنند که هر آسیبی به آنها می‌تواند به این چرخش نیز لطمه می‌زند. اکنون دانشمندان با استفاده از نور و روشنایی برای ایجاد واکنش‌های مغزی بر روی موضوعاتی همچون یادآوری خاطره‌ها و حافظه‌ کار می‌کنند. البته درمان بی‌خوابی، افسردگی وخستگی مفرط نیز از جمله دیگر اهداف این پژوهش محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.