استان همدان در تعطیلات نوروزی پذیرای ۲۶۶ هزار گردشگر بود

استان همدان در تعطیلات نوروزی پذیرای ۲۶۶ هزار گردشگر بود

«علی خاکسار» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۱۸ هزار و ۶۷۶ نفر از گردشگران نوروزی استان همدان از مراکز تفریحی و توریستی و ۴۷ هزار و ۱۰۰ گردشگر نیز از جاذبه های تاریخی‌ و فرهنگی استان دیدن کردند.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران و گردشگران نوروزی استان همدان در اماکن اقامتی استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار تخت اقامتی در استان همدان وجود دارد، گفت: در تعطیلات نوروز ۶ هزار و ۳۶۵ نفر در هتل‌ها و یک هزار و ۵۳۲ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌ و چهار هزار و ۸۳۳ نفر نیز در سایر اقامتگاه‌های مجاز استان همدان اقامت کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: در تعطیلات نوروز امسال یک هزار و ۱۱۱ مورد بازدید نظارتی نیز از تأسیسات گردشگری استان به ‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کارشناسان مربوطه انجام شده است.

استان همدان با یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی و شناخته می شود.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران این استان است.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.