افتتاح هنرستان فنی و حرفه ای و ۳۳۶ کلاس درس در سیستان وبلوچستان

افتتاح هنرستان فنی و حرفه ای و ۳۳۶ کلاس درس در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان هنرستان ۱۴ کلاسه فنی و حرفه ای ابوذر زاهدان با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و ۸۶ پروژه دیگر در قالب ۳۳۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به طور همزمان با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا محسن حاجی میرزایی در این مراسم اظهار کرد: در میان همه نیازهای بشر، نیاز به آموختن از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است.
حاجی میرزایی افزود: انسان‌ها ضعیف متولد می شوند اما همین موجود ناتوان به جانشین خداوند روی زمین تبدیل می شود.

وی ادامه داد: انتقال از این ضعف به قدرت، محصول آموختن است و در اثر یادگیری در طول سال های عمر خود به مراتب تواناتر می شویم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه فقط یک ساختمان نیست بلکه جایگاهی است برای پرورش انسان ها؛ بنابراین مدرسه و مدرسه سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموختن حق همگان است، خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را می کنیم که این حق به میزان مناسبی در اختیار همه آحاد جامعه قرار بگیرد.

وی افزود: طرح آجر به آجر با هدف مشارکت همه مردم در کار مدرسه سازی در حال اجراست تا هر کسی با سرمایه اندک در فرایند انسان سازی دخیل شود.

وی ادامه داد: مدرسه سازی رسالت بزرگی است که خدمات آموزشی را به مردم این سرزمین ارائه می کند.

حاجی میرزایی ابراز امیدواری کرد: به دنبال آن هستیم تا هیچ دانش آموزی محروم از دسترسی به فرصت یادگیری نباشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: افزایش ۶ برابری اعتبارات نوسازی مدارس از ۹۶ تا ۹۹ در این استان نشان می دهد دولت اولویت خود را تشخیص داده است.

حاجی میرزایی گفت: در سال ۹۶ حمایت دولت از خیران ۸۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که این رقم در سال ۹۹ به ۲۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است: هنرستان فنی و حرفه ای ابوذر دارای یک سالن ورزشی و کارگاه‌های تخصصی دروس فنی و حرفه‌ای است که از سال ۸۸ به طور کامل تخریب شد و هم اکنون در ۳۳۰۰ مترمربع زیربنا به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.