افتتاح ۳۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان افتخاری بزرگ است

افتتاح ۳۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان افتخاری بزرگ است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از ۶ طرح ملی وزارت نیرو با تبریک و تهنیت میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، و حضرت ابوالفضل و روز ولادت امام سجاد (ع) و با قدردانی از وزارت نیرو گفت: از آغاز تا پایان سال برنامه جهش تولید و برنامه #پنجشنبه -الف- ب داشتیم. از آغاز سال که این برنامه را شروع کردیم در پیشگاه خداوند گفتم به ما توفیق دهد تا پایان سال ادامه دهیم و پنجشنبه‌ها در تاریخ ایران ثبت شود و توانستیم جهش تولید را در سال سخت و تحریم و فشار و کرونا محقق کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های وزارت نیرو در این زمینه و بیان اینکه برنامه پویش الف-ب سال‌آینده هم ادامه خواهد داشت، گفت: این طرح‌ها موجب خشنودی همه مردم بوده است. مقام معظم رهبری هم به صورت کتبی از وزارت نیرو تشکر کردند و هم شفاهی اعلام کردند.

رییس جمهوری اضافه کرد: از وزیر نیرو، مهندسان، طراحان و مجریان تشکر می‌کنم چون کار بسیار بزرگی انجام گرفته و امسال ۳۰۷ طرح توسط این وزارتخانه افتتاح شده است.

ابراز خرسندی رهبر انقلاب از افتتاح طرح انتقال ‌آب

رییس دولت تدبیر و امید گفت: یک وزاتخانه تنها در سال ۹۹ حدود ۸۱ هزار میلیارد تومان طرح را افتتاح کرده است و طرح‌هایی را هم در دست اجرا دارد که برخی در دولت بعد افتتاح می‌شود. از وزرا و دست‌اندرکاران که طرح‌های بزرگی را افتتاح کردند، تشکر می‌کنم پریروز طرح انتقال آب را داشتیم و دیروز خدمت رهبری بودم که بابت این افتتاح خیلی خوشحال شدند و برای ایشان توضیح دادم که آب امروز به سیرجان، یزد و اردکان رسیده است و این طرح برای خراسان جنوبی، رضوی، یزد و سیستان و بلوچستان است.

روحانی با بی‌نظیر خواندن برخی از این طرح‌ها در تاریخ ایران خاطرنشان کرد: امسال بر مردم بسیار سخت گذشت. هم مشکلات تحریم و هم کرونا بود. مردم برای سفر، کسب و کار مدرسه، رفتن فرزندان به مدرسه بسیار مشکل داشتند و از نظر زندگی هم با مشکلات فراوانی مواجه بودند.

رییس دولت دوازدهم با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در طول این سه سال علیه ملت ایران گفت: آنها همه منابع مالی ما را قفل و بسیاری از فعالیت‌ها و صادرات ما را دچار مشکل کردند و حتی برای خرید واکسن کرونا دچار مشکل شدیم. دولت جنایتکار آمریکا ظلم بزرگی علیه ملت ایران انجام داده است.

جبران اشتباهات دولت گذشته آمریکا به نفع همه است

وی افزود: دولت فعلی هم که می‌گوید دولت قبلی اشتباه کرده و می‌خواهیم جبران کنیم، در این دو ماه چیزی از او ندیده‌ایم. آنچه برای ما مهم است عمل است که چیزی ندیده‌ایم. جبران اشتباهات دولت گذشته آمریکا فقط به نفع ایران نیست بلکه به نفع خود آمریکا، منطقه، تعهدات و سازمان‌های بین‌المللی است و امیدواریم به مسیر عقلانیت برگردند. بی‌تردید اگرآنها به انجام تعهدات خود بازگردند این کار نه تنها به نفع خودشان است، بلکه به نفع منطقه، سازمان‌های بین‌المللی و تعهدات در عرصه جهانی خواهد بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه امسال سال سختی برای ملت ایران بود، گفت: ما در این شرایط بسیار سخت و پیچیده طرح‌های بسیار بزرگی را به افتتاح رساندیم و این جلسه ۵۸مین جلسه ما برای افتتاح بود و امیدواریم ۵۹مین جلسه در پنجم فروردین باشد و تا هفته آخر دولت اگر خداوند حیات را برای ما مقرر کرد، این افتتاح‌ها را ادامه بدهیم.

رییس‌جمهوری با ابراز خرسندی از اجرای منظم برنامه افتتاح‌ها گفت: این افتتاح‌ها برای مردم دلگرمی و برای دشمن ضربه بسیار بزرگی بود. آنها می‌خواستند اقتصاد ما را دچار شکست کنند. این طرح‌ها نشان داد که ملت ما، جوان‌های ما و مهندسین ما زنده هستند و همه تلاش می‌کنند و ان‌شاءالله سال آینده ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در طرح امروز بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شد، خاطرنشان کرد: شما می‌بینید وقتی یک طرح بزرگ افتتاح می‌شود بیش از دو میلیون نفر از آن منتفع می‌شوند. بسیاری از مردم و جمعیت محلات تهران از اینکه این فاضلاب می‌آید، تصفیه می‌شود و این آب بازچرخانی می‌شود، خیال آسوده‌ پیدا می‌کنند. در این تصفیه‌خانه‌ها، میلیون‌ها مترمکعب آب تصفیه می‌شود و به کشاورزی و صنعت برمی‌گردد.

هرماه یک تصفیه خانه افتتاح شد

روحانی اضافه کرد: یکی از افتخارات ما در دولت این بوده که هر ماه توانستیم یک تصفیه‌خانه را به افتتاح برسانیم، هر دو ماه توانستیم یک تصفیه خانه آب را به افتتاح برسانیم و حدود یک ماه و چند روز توانستیم یک سد بزرگ را به افتتاح برسانیم و اینها اقدامات بسیار ارزشمند و ارزنده‌ای بود که امسال مردم ما شاهد بودند و این تلاش را ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم شاهد ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی، تصفیه‌خانه فاضلاب و تصفیه‌خانه آب در استان‌های مختلف بودند و من به همه این استان‌ها و به ملت ایران تبریک می‌گویم.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه این کار و تلاش همچنان ادامه خواهد یافت، اظهار کرد: وظیفه ماست که تا آخرین ساعت این دولت به ملت بزرگ ایران خدمت کنیم و بعد از آن هم خدمتگزاران دیگری خواهند آمد و مسیر این خدمات برای سرافرازی ایران بزرگ و ملت بزرگ ما ادامه خواهد یافت.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.