البرز رسماً وارد موج چهارم کرونا شد

البرز رسماً وارد موج چهارم کرونا شد

کرج – سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز گفت: این استان از هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ رسماً وارد موج چهارم کرونا شده است.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح وضعیت کرونا در البرز اظهار کرد: این استان از هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ رسماً وارد موج چهارم کرونا شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۹ نفر در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند، تصریح کرد: در حالی که در موج اول کرونا در فروردین سال گذشته ۵۰۴ بیمار کرونایی در یک روز بستری شدند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز بیان کرد: حدوداً ۱۱۰ نفر در بخش آی. سی.یو در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار کرونایی در استان البرز جان باختند، خاطرنشان کرد: در ۱۳ فروردین سال گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در یک روز ۱۳ نفر بوده است.

احتمال قرمز شدن وضعیت کرونا در البرز وجود دارد

بابایی در پاسخ به این سوال که با اینکه وارد موج چهارم کرونا شدیم اما هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت قرمز قرار نگرفتند، گفت: رنگ‌بندی وضعیت قرمز و نارنجی شهرها از موج سوم آغاز شد به عبارتی در موج سوم کرونا ۹۲۵ بیمار بستری داشتیم که در وضعیت قرمز قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: در حالی که هم‌اکنون ۵۳۹ بیمار کرونایی بستری داریم، با این حال که موج جدید شروع شده اما هنوز با موج دوم و سوم فاصله داریم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با بیان اینکه اعلام وضعیت قرمز کرونایی شهرها به میزان بستری‌ها و فوتی‌ها در طول سه هفته بستگی دارد و این رنگ‌بندی در سه هفته مختلف پایش می‌شود، اظهار کرد: اگر از حدی روند تعداد بستری‌ها افزایش پیدا کند وضعیت قرمز اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: یک هفته دیگر زمان باقی است تا نتیجه اعلام شود و احتمال اینکه استان البرز در وضعیت قرمز قرار بگیرد بسیار است.

افزایش تعداد بستری‌ها

بابایی تصریح کرد: اکنون از مجموع هفت شهرستان استان البرز پنج شهرستان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا و ۲ شهرستان طالقان و اشتهارد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: روند افزایش بیماران کرونایی در استان البرز به دلیل تجمعات دو هفته پایان سال در چهارشنبه پایان سال و تجمعات بازار است.

هنوز اثرات مسافرت‌های نوروزی نمایان نشده است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت: هنوز اثرات مسافرت‌های نوروزی نمایان نشده و تا دو هفته دیگر مشخص خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر مردم شک دارند که دستورالعمل‌ها را کمتر رعایت کنند با هجوم بیماری مواجه نمی‌شوند، موج چهارم کرونا نشان داد بیماری در دنیا و کشور قوی‌تر شده است.

بابایی با بیان اینکه در کل کشور کرونای انگلیسی وجود دارد، بیان کرد: بنابراین همه بیماران را از نوع کرونای انگلیسی در نظر می‌گیریم، البته درمان آنها تفاوتی ندارد و هدف از بررسی این بود متوجه شدیم در کدام استان‌ها کرونا انگلیسی وجود دارد.

وی متذکر شد: انتظار داریم مردم دستورالعمل‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را رعایت کنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.