الهیان: طبق طرح جوانی جمعیت غربالگری اختیاری است

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با دفاع از طرح جوانی جمعیت گفت که در این طرح غربالگری اختیاری آمده که منطبق با استانداردهای تعیین شده وزارت بهداشت و تشخیص پزشک متخصص خواهد بود.

به گزارش ایسنا، زهره الهیان در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق اصل ۷۱ قانون اساسی مجلس اختیار قانون گذاری در عموم مسائل را دارد.

وی ادامه داد: اخیرا هجمه های هدفمندی در فضای مجازی و رسانه ها علیه مجلس شروع شده مبنی بر اینکه مجلس شورای اسلامی حق ورود به قانون گذاری در حوزه جمعیت را نداشته است که درست نیست؛ ما به سرعت به سمت پیری جمعیت می رویم اگر اروپا این مسیر را طی ۱۰۰ طی می کند جمعیت ما در طول ۳۰ سال آینده سالمند خواهد شد.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: ما در طرح جوانی جمعیت، وزارت بهداشت را متولی سلامت مشخص کردیم که منافاتی با تولی گری و تولیت وزارت بهداشت ندارد. شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز جایگاه نظارتی دارد که طبق نقشه مهندسی کشور و راهبردهای کلان است لذا به نظر می آید که روایات غلطی از این طرح به مردم منتقل می شود.

به گفته وی مصوبات مجلس شورای اسلامی در طرح جوانی جمعیت برای رفع موانع پیش روی مردم در بحث فرزندآوری، معیشت، مسکن، درمان ناباروری، رایگان شدن زایمان و تسهیلات آموزشی و گسترش خوابگاه های دانشجویی و تسهیلات ازدواج است پس اگر روایت صحیحی از این طرح به اطلاع مردم داده شود مردم از آن استقبال می کنند.

الهیان گفت که در طرح جوانی جمعیت، غربالگری اختیاری لحاظ شده که منطبق با استانداردهای تعیین شده وزارت بهداشت و تشخیص پزشک متخصص خواهد بود. از طرف دیگر سالانه بیش از ۶۰۰ هزار سقط وجود دارد که یک نسل کشی محسوب می شود. در این باره هم شورایی برای تصمیم گیری درباره سقط در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، علی نیکزاد رییس جلسه در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه جمعیت و نسل آوری برای کشور مهم است، افزود: طبق اصل ۷۱ قانون اساسی، مجلس در عموم مسائل می تواند قانون وضع کند، بنابراین توصیه ام به کسانی که موضوعاتی در فضای مجلس مطرح کرده و مجلس را تخریب می کنند این است که قانون مدار باشند.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.