امام جمعه همدان: هنر در جذب جوانان و انتقال معارف دینی بکار گرفته شود

امام جمعه همدان: هنر در جذب جوانان و انتقال معارف دینی بکار گرفته شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی روز سه شنبه در جمع اعضا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی، هنری دارای نقاط مثبتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی که در کانون‌های فرهنگی هنری وجود دارد، ایجاد بستر مناسب برای جذب جوانان به مساجد است.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید شرایط حضور جوانان در مسجد را فراهم کنیم، گفت: مسجد باید به فضایی تبدیل شود که جمعیت جوان احساس کند می‌تواند به راحتی در آن فعالیت کند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: حفظ احترام بزرگان از مهم‌ترین مسائل است، اما اصل بر حضور جوانان در مسجد است و لذا باید تمام سعی کانون‌های مساجد بر جذب جوانان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی باید از جمعیت‌هایی که در محلات مختلف حاضر هستند نیز به نحو احسن استفاده کند، گفت: با استفاده از اهالی هر منطقه می‌توانیم تشکیلات منسجم و اثر گذاری را در مناطق مختلف ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از هنر امروز یک نیاز ضروری در دنیای ارتباطات است، گفت: هر کسی هنرمندانه بتواند مطالب خود ارائه دهد، قطعا خریدار بیشتری نیز پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در دنیای امروز آنقدر تعالیم و معارف مختلف عرضه شده که بشر حیرت زده، در مقابل این همه اندیشه نمی‌داند چه کاری انجام دهد و کدام را انتخاب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه اندیشه‌هایی که در قالب هنر ارائه می‌شود دارای جذابیت بیشتری است، مطرح کرد: اگر آنچنان که باید به بحث هنر و ارائه مطالب درست در قالب هنر توجه نشود، آن زمان تفکرات باطل در قالب هنر در جامعه ارائه و گسترش پیدا می‌کند و دیگران باطل را در قالب تزیین شده، به خورد جوانان می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از هنر برای معرفی معارف حقیقی، خود یک هنر است، اظهار داشت: مجموعه‌های هنری خوبی در برخی از مساجد ایجاد شده است و توانسته با استفاده از هنر، مخاطب‌های خود را که اکثرا جوان هم هستند به مسجد جذب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی ارتباط با محلات و مردم محلات را از دیگر اقدامات ضروری برای کانون‌های فرهنگی مساجد برشمرد و عنوان کرد: توسعه مسائل فرهنگی در هر محله با استفاده از ظرفیت اهالی همان محل قابل دسترس است که در این راستا نیز اعضا کانون می‌توانند در شورای محلات حاضر شوند و بستر تقویت ارتباطات را فراهم کنند.

وی با تبریک اعیاد پیش رو، گفت: به لحاظ وجود فضای کرونایی و اعمال محدودیت‌ها در برگزاری مراسم‌های مذهبی، کانون‌های مساجد در محلات می‌توانند خود متولی برگزاری جشن در محلات خود باشند و به برگزاری جشن‌های محله محور اقدام کنند تا در سطح شهر ثابت کنیم روز نیمه شعبان روز شادی ما است.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.