امسال قیمت میانگین سری آیفون ۱۴ و اپل واچ ۲۰۲۲ احتمالاً افزایش خواهد یافت

امسال قیمت میانگین سری آیفون ۱۴ و اپل واچ ۲۰۲۲ احتمالاً افزایش خواهد یافتآیفون 14

اپل چند روز پیش گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۲۲ را منتشر کرد که نشان می‌داد میزان عرضه آیفون نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است، اما میزان فروش دستگاه‌هایی مثل مک، آیپد و اپل واچ‌ کاهش یافته است. به همین‌خاطر اپل شاید امسال تصمیم بگیرد قیمت برخی مدل‌های سری آیفون ۱۴ را افزایش ندهد. با این حال، مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ گفته است که میانگین قیمت این سری افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر، بحران جهانی اقتصاد تاثیر منفی روی عملکرد شرکت‌های فناوری گذاشته است و و از طرف دیگر افزایش هزینه تولید و مشکلات زنجیره تامین ممکن است درنهایت باعث افزایش قیمت‌ها شود. اپل نیز هم‌اکنون با مشکلات دست به گریبان است و همه این‌ها ممکن است دست‌به‌دست هم دهد تا این شرکت قیمت محصولات آینده خود را افزایش دهد. بد نیست بدانید که هم‌اکنون لپ‌تاپ مک بوک ایر M2 کمی گران‌تر از مدل قبلی خود است.

براساس شایعاتی که اخیرا منتشر شده است قیمت سری آیفون ۱۴ حدود ۱۰۰ دلار بیشتر از سری آیفون ۱۳ خواهد بود و‌ در حالیکه آیفون ۱۳ مینی هم‌اکنون به قیمت ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسد،امسال خیری از این مدل نخواهد بد و این یعنی اینکه قیمت مدل پایه سری آیفون ۱۴ برابر با ۷۹۹ دلار خواهد بود . این قیمت همان قیمت آیفون ۱۳ استاندارد ۶.۱ اینچی است.

گفته می‌شود اپل امسال به جای مدل مینی مدل آیفون ۱۴ مکس را با نمایشگر ۶.۷ اینچی معرفی خواهد کرد که قیمت آن گران‌تر از مدل استاندارد خواهد بود. به این ترتیب امسال شما مجبور خواهید بود قیمت بالاتری برای خرید مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۴ بپردازید. ضمن اینکه این مدل‌ها، ارتقاهای کمتری نیز نسبت به مدل‌های قبلی خود خواهند داشت‌.

این در حالیست که مد‌ل‌های پرو آیفون۱۴ از تراشه جدید A16 به جای A15، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به جای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و طراحی هول پانچ دوگانه به جای ناچ استفاده خواهند کرد.

اپل امسال در کنار سری آیفون ۱۴ قرار است از ساعت‌های اپل واچ سری ۸ و یک مدل به نام اپل واچ پرو رونمایی کند. مدل‌های سری ۸ احتمالا قیمتی در حد مدل‌های سال گذشته خواهند داشت اما مدل پرو ظاهرا به‌خاطر داشتن نمایشگر و‌ باتری بزرگتر و بدنه مستحکم فلزی فیمتی بین ۹۰۰ تا ۹۹۹ دلار خواهد داشت. ‌

بنابراین می‌توان گفت که امسال شاهد افزایش قیمت میانگین محصولات جدید اپل از جمله سری آیفون ۱۴ و اپل واچ ۲۰۲۲ خواهیم بود و باید منتظر بمانیم و ببینیم این شایعات تا چه حد واقعیت خواهند داست.

منبع: Phonearens

منبع خبر

نظرات بسته شده است.