انقلاب اسلامی در افول استکبار جهانی نقش اول را ایفا کرده است

انقلاب اسلامی در افول استکبار جهانی نقش اول را ایفا کرده است

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف هژمونی آمریکا و نظام استکبار را به چالش کشیده است گفت: انقلاب اسلامی در افول استکبار جهانی نقش اول را ایفا کرده است.

حجت الاسلام محمود رجبی عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف هژمونی آمریکا و نظام استکبار را به چالش کشیده است. به ویژه که دستاوردهای نظامی ایران بارها سلطه‌گران را شکست داده است.

وی افزود: در سال‌های ابتدای انقلاب پیروزی در جنگ تحمیلی که یک نظام نوپا بتواند در برابر قدرت‌های دنیا و هم‌پیمانانش مقاومت کند و پیروز شود شکستی سنگین برای ایالات متحده آمریکا بود. علاوه بر تلاش‌های آمریکا برای ساقط کردن نظام به واسطه کودتا بی نتیجه ماند.

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بُعد دیگری از شکسته شدن هژمونی آمریکا، حضور مؤثر ایران در منطقه غرب آسیا بود. دیدیم که حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه توانست برنامه‌های طراحی شده چند ساله آمریکا در پیدایش داعش را ریشه کن کند و این خود شکست دیگری از هیمنه آمریکا بود. هیچ کس تردید ندارد و خود آمریکا هم تصریح کرد که داعش را خودشان به وجود آورده‌اند.

وی در تبیین ابعاد دیگری از شکستن هیمنه آمریکا بیان کرد: مقاومت در برابر تحریم‌ها حربه جدیدی بود که آمریکا از این طریق می‌خواست کشورها را به زانو در بیاورد، شاید در جاهایی هم موفق شده بود این کار را بکند؛ اما به رغم همه تحریم‌های کمرشکن که همه گمان می‌کردند ایران کمر خم می‌کند کشور مقاومت کرد و حتی موجب قدرت و اقتدار بیشتر نظام جمهوری اسلامی شد.

رجبی ضمن تاکید بر عناد دیرینه آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران و استفاده از همه توانش برای مقابله با ایران اظهار کرد: آمریکا در تلاش دیگری برای سقوط جمهوری اسلامی ایران، به دنبال ایجاد انقلاب‌های رنگین بود و ماجرای فتنه ۸۸ را حمایت کرد، اما باز هم بصیرت ملت ایران این حربه را خنثی کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی را پیروزی دیگری برای ملت ایران برشمرد و گفت: پیشرفت‌های شگفت‌انگیز کشور در عرصه‌های علمی در شرایطی که سنگین‌ترین تحریم‌ها حاکم بود بار دیگر این اقتدار و داعیه آمریکا را به زانو درآورد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی تصویری از خود در عرصه جهانی ایجاد کرده بودند که ملت‌ها از تقابل با آن‌ها هراس داشتند. جمهوری اسلامی ایران در سال‌های بعد از انقلاب بارها نشان داد آمریکا مثل یک ببر کاغذی است که با تبلیغات این واهمه را ایجاد کرده است و این خود باوری در همه ملت‌ها ایجاد شد تا در برابر سلطه‌گران ایستادگی کنند و انقلاب اسلامی ایران در افول استکبار جهانی نقش اول را ایفا کرده است.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.