انویدیا ممکن است از خرید شرکت Arm منصرف بشود

انویدیا ممکن است از خرید شرکت Arm منصرف بشودانویدیا

انویدیا مدت‌هاست که به‌دنبال خرید شرکت Arm است، اما تاکنون چراغ سبزی از سوی دولت‌ها نسبت به این موضوع دریافت نکرده است.

حالا انویدیا قصد دارد به‌خاطر هزینه بالایی که پروسه خرید شرکت Arm برایش ایجاد کرده است، از خرید این شرکت کوتاه بیاید و روند حقوقی آن را دیگر طی نکند. انویدیا همچنین برای خرید Arm باید چندین میلیارد دلار به کمپانی SoftBank خسارت بپردازد.

انویدیا

بد نیست بدانید که انویدیا در سپتامبر ۲۰۲۰ تائید کرد که به‌د‌نبال خرید Arm به قیمت ۴۰ میلیارد دلار است و گفت که این پروسه حدود ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید. انویدیا برای این منظور می‌بایست با دولت‌های مختلفی مانند چین، انگلیس، اتحادیه اروپا و آمریکا به توافق می‌رسید.

مطالب مرتبط:

اما انویدیا از همان ابتدای کار با مشکلات زیادی روبه‌رو شد و سازمان‌های مختلفی به مخالفت با این قرارداد برخواستند. برای مثال، اتحادیه اروپا خواستار تحقیق درباره موضوع آنتی‌تراست بودن این معامله شد و سازمان FTC آمریکا این قرارداد را غیرقانونی خواند و حتی چین و انگلیس نیز به بهانه‌های مختلف موافق این قرارداد نبودند. با این‌حال، سخنگوی انویدیا گفته است:

ما همه نظرات مطرح‌شده در این زمینه را به‌دقت بررسی می‌کنیم و امیدواریم که این قرارداد که منافع زیادی برای همه طرف‌ها خواهد داشت صورت بگیرد.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که این قرارداد درنهایت به کجا ختم می‌شود و آیا انویدیا سرانجام می‌تواند مالک Arm بشود.

منبع: Techspot

منبع خبر

نظرات بسته شده است.