اکران نشدن فیلم جذاب و نفروختن سینماها در روزهای کرونازده

اکران نشدن فیلم جذاب و نفروختن سینماها در روزهای کرونازدهاکران نشدن فیلم جذاب و نفروختن سینماها در روزهای کرونازده

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، کرونا هرچند از روزهای ابتدایی ورود خود به ایران بازار سینما را تا مدت‌ها از بین برد اما حالا چند ماهی است که سینماها خود را با شرایط کرونایی وفق داده‌اند و فیلم‌هایی هم کم و بیش اکران می‌شوند مردم هم گاهی فیلم می‌بینند.

میزان بررسی فروش فیلم‌ها از زمان بازگشایی سینماها هرچند چندان امیدوار کننده نیست اما همین روشن بودن چراغ سینماها تا حدودی امیدوار کننده است و برخی همچنان معتقدند که در همین شرایط همه‌‎گیری کرونا هم اگر فیلم‌های مخاطب پسند و کنجکاو برانگیز اکران شود مردم بیشتری از تنها تفریح سالم این روزها، یعنی فیلم های سینماها استفاده می‌کنند.

اما در بررسی میزان فروش فیلم‌های در حال اکران همچنان شنای پروانه در صدر پرفروش ها قرار دارد، که بعد از ۱۲ هفته اکران ۳ میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان فروخته است.

شنای پروانه اولین تجربه بلند سینمایی محمد کارت به شمار می‌رود. در این فیلم جواد عزتی، امیر آقایی و طناز طباطبایی ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم در سی و هشتمیم جشنواره فیلم فجر موفق ظاهر شد و توانست ۶ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد، بهترین بازیگر مکمل زن، بهترین تدوین، بهترین صداگذاری و میکس، بهترین صدابرداری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص داده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: فیلمی از زنی به نام پروانه (طناز طباطبایی) در حین شنا در استخر در فضای مجازی منتشر میشود. حالا هاشم شوهر پروانه (امیر آقایی) و برادرش حجت (جواد عزتی) به دنبال انتقام گرفتن از کسی که این فیلم را منتشر کرده هستند، اما…

دومین فیلم پرفروش این روزهای کرونا زده سینما خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری است که بعد از ۳۵ هفته اکران یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان فروخته است.

این فیلم روایت گروهی ضد انقلابی به ریاست دکتر مدنی (فرهاد آییش) و زیر نظر دونالد ترامپ ماموریتی به فربد (حامد کمیلی) در ایران به عنوان گروه فیلمبرداری به ایران بفرستد. در آنجا پژمان جمشیدی و سام درخشانی به عنوان بازیگرهای فیلم ارتش سری انتخاب می‌شوند. فربد سعی در انجام عملیات است اما پژمان و سام تقریبا همه چی را به هم می‌ریزند و…

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا و گوهر خیراندیش بازیگران خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری هستند.

آقای سانسور نیز سومین فیلم پرفروش سینماها است که در مجموع ۹ هفته اکران یک میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان فروخته است. این فیلم به ‌کارگردانی علی جبارزاده و تهیه کنندگی غلامرضا گمرکی است که در ژانر درام و کمدی تولید شده است.

در آقای سانسور بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، بهنوش بختیاری، بهاره رهنما، محمود پاک‌نیت، امید روحانی، گیتی قاسمی و امیر کربلایی زاده به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم پربازیگر آقای سانسور توسط مهدی علی‌میرزایی نوشته شده است و فیلمبرداری فیلم بر عهده روزبه رایگا بوده و همچنین صدابردار فیلم را بابک اردلان انجام داده است و در خلاصه داستان آن آمده است: تا حالا شده زندگی اطرافیانت رو بدون سانسور ببینی؟!

دیدن این فیلم جرم است هم با همه‌ی کش و قوس‌ها بالاخره بعد از ۲ سال اکران شد و حالا بعد از ۴ هفته نمایش یک میلیارد و ۷۹ میلیون تومان فروخته است تا در رده چهارم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی قرار گیرد.

این فیلم به کارگردانی رضا زهتابچیان برای اولین بار در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و مهدی زمین پرداز، امیر آقایی، لیندا کیانی و حسین پاکدل در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

شباهت این فیلم به آژانس شیشه‌ای از مهمترین نکات این فیلم است که توسط منتقدان بیان شده است و در خلاصه داستان آن آمده است: فقط یک فیلم پنج دقیقه‌ای می‌خواستم تا بعدا بتونم از زنم و دخترم دفاع کنم ولی امونم ندادند… صدای آژیراشون داره نزدیک می‌شه … الان مثل مور و ملخ می‌ریزن اینجا …

پنجمین فیلم جدول پرفروش سینماها نیز به فیلم زن ها فرشته اند ۲ به کارگردانی آرش معیریان اختصاص دارد. این فیلم با بازی محمدرضا شریفی نیا، علی صادقی، سحر قریشی و نیوشا ضیغمی پس از ۱۸ هفته نمایش در مجموع ۷۵۸ فروخته است.

زن‌ها فرشته‌اند ۲ در ادامه‌ قسمت اول فیلم با همین اسم است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: چند زوج در رده‌های سنی مختلف در سال ۲۰۲۰ به‌دنبال آن هستند که تعریفی بیست از زندگی خود ارائه دهند غافل از آن که بدجوری از تعارضات ذهنی رنج می‌برند.

۵ فیلم دیگر جدول پرفروش‌های اکران هم به ترتیب به پیشی میشی، بی حسی موضعی، آبادان یازده ۶۰، آن شب و تا ابد اختصاص دارد که از ۳۳۰ میلیون تا ۷۸ میلیون تومان فروش داشته‌اند.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.