اکرم خدابنده: خاطرات تلخ ریو را در توکیو پاک می‌کنم 

اکرم خدابنده: خاطرات تلخ ریو را در توکیو پاک می‌کنم

اکرم خدابنده تکواندوکار ایران می‌گوید: از عملکردم در لیگ راضی هستم، حتی کادرفنی تیم فتح البرز نیز از من راضی بود.

خبرورزشی/ سیدحسن صفوی؛ سرانجام با مبارزات جذاب اکرم خدابنده در لیگ برتر بانوان، کادرفنی تیم‌ ملی تکواندو بانوان به این نتیجه رسید که خدابنده به همراه ملیکا میرحسینی به مرحله جدید اردوی تیم ملی دعوت شوند. یک ماه گذشته انتقادات زیادی از کادرفنی میشد، مبنی بر اینکه نفرات سبک وزن دعوت شده به اردوی تیم ملی برای سهمیه المپیک توکیو شانس کمتری نسبت به سنگین وزن‌ها دارند و به همین دلیل کادر فنی تیم ملی با ارزیابی نفرات با تجربه حاضر در اوزان بالاتر شرایط را برای حضور آنها در اردو فراهم کرد.

گفت‌وگوی اکرم خدابنده با خبرورزشی را در ادامه میخوانید:

برگزاری مسابقات لیگ برتر بانوان و نمایش جذاب شما مقابل حریفان سرانجام اتفاق خوبی را برای کاپیتان سابق تیم ملی رقم زد، نظر خودتان چیست؟
من حدودا هشت ماه تمرینات پرفشار و سختی را داشتم. اتفاقا دنبال این بودم که کادرفنی تیم ملی یک فرصتی دیگر به من بدهند تا خودم را ثابت کنم. تعویق المپیک توکیو به نفع من بود، چون بابرگزاری لیگ بانوان این فرصت را پیدا کردم تا خودم را به کادرفنی ثابت کنم. با استادکمرانی یک بار صحبت کرده بودم و از او خواسته بودم که به من فرصت بدهد.او گفته بود مه صبور باشم و تمریناتم را پر فدرت انجام دهم.

پس از عملکرد خودتان در مسابقات لیگ برتر راضی هستید؟
بله واقعا از عملکردم در لیگ راضی هستم، حتی کادرفنی تیم فتح البرز نیز از من راضی بود.در مهمترین بازی ها مقابل دانشگاه آزاد و کن به راحتی و با اختلاف امتیاز زیاد حریفانم را شکست دادم. شکست حریفانم با اختلاف امتیاز نشان از این بود که از لحاظ بدنی خیلی آماده هستم و شرایط خوبی دارم.

از اینکه کادرفنی به شما فرصت دوباره داد تا به پیراهن تیم ملی برسید خوشحال هستید؟
بله، واقعا طی این هشت ماه خیلی زحمت کشیدم، تمرینات پرفشاری داشتم. وقتی لیست اولیه نفرات دعوت به اردواعلام شد من در بین نفرات نبودم اما وقتی بار دوم لیست اعلام شد و بین دعوت شدگان به تیم ملی بودم واقعا خوشحال شدم.امیدوارم از این فرصتی که کادرفنی به من داده بتوانم به خوبی استفاده کنم. مدتی را در تیم ملی نبودم و حالا که کادرفنی این فرصت را به من داده تا خودم را ثابت کنم، امیدوارم که بتوانم جواب زحمات آنها را بدهم.

حالا که به اردوی تیم ملی دعوت شدید، مسولیت سختی را دارید، اول اینکه باید خودتان را دوباره به کادرفنی ثابت کنید، دوم اینکه در مسابقه کسب سهمیه المپیک سهمیه را در سنگین وزن کسب کنید، چه برنامه را برای مسیرخود در نظر گرفته اید؟
من یک سال است که برای رسیدن به لباس تیم ملی تلاش کردم، در طول این مدت حرفه ای تمرین کردم، زیر نظر مربی بدنساز، پزشک تغزیه، روانشناس، مربی تکواندو و… تمرین کردم. تمام تلاشم را کردم تا دیده شوم و کادرفنی فرصتی دوبار به من بدهد. اصلا این طور نبوده که یک ماه تمرین کنم و به تیم ملی برسم. سختی های زیادی کشیدم. متمرکزترین دوران ورزش حرفه ای من یک سال گذشته بود که خدا را شکر مزد زحماتم دعوت به اردوی تیم ملی بود. حالا میخواهم تمام اتفاقات نرسیدن به المپیک ریو را به فراموشی بسپارم و به هدفم المپیک توکیو و بعد از آن مدال المپیک برسم.تلاش میکنم تا سرمربی تیم ملی از من راضی باشد و توجه او را جلب کنم.

شما همچنان با رسول خادم، پرویزپرستویی در کار خیر مشارکت دارید، چه اتفاقی افتاد که شما از شیاپ چانگ بیکباره سر از کارای خیر در آوردید؟
لطف خدا بود که از طریق یکی از خبرنگاران با رسول خادم و پرویز پرستویی آشنا شدم، البته این بزرگان را میشناسم اما هیچ وقت سعادت همکاری با این بزرگان را نداشتم.اتفاقا مدتی بود که ذهنم خیلی درکیر گرفتاری مردم جامعه بود وزمانی که این پیشنهاد برای همکاری با موسسه علی ابن ابی طالب شد خیلی مشتاقانه کمک رسانی را قبول کردم. به هرحال این گروه با تمام توان و به اندازه توانی هایی که داریم کمک میکنمی اما مردم برای همدلی با افراد جامعه کمک کنند تا شاید این فعالیت وسیع تر شود و نیازمندان زیادی تحت پوشش قرار بگیرند.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.