ایران یکی از موفق ترین کشورهای جهان در عرصه مبارزه با کرونا است

ایسنا/کرمان وزیر بهداشت گفت: قرار گرفتن سربازان و بسیجیان در کنار مدافعان سلامت و صبوری مردم باعث شد جمهوری اسلامی ایران بتواند به عنوان یکی از موفق ترین کشورهای جهان در عرصه مبارزه با این ویروس در دنیا شناخته شود.

دکتر"سعید نمکی" امروز 12 بهمن ماه در مراسم افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بم که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: امام خمینی(ره) معیارهای گذشته را به هم ریخت و دنیایی از دگرگونی، تحول و پایه های عدالت گستری را به ارمغان آورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اتفاقاتی که امروز رقم خورده به عنوان نشانه هایی از توجه ویژه جمهوری اسلامی به زیرساخت های نظام سلامت است، افزود: گرچه اقداماتی که تاکنون انجام شده در شأن مردم بزرگوار این سرزمین و اهالی محروم شرق استان کرمان نبوده اما در حد وسع جمهوری اسلامی برای توسعه زیرساخت ها تلاش شده است.

نمکی تصریح کرد: دستاوردهای عرصه نظام سلامت جزو بزرگترین و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و سال های اول بعد از آن در مناطقی مانند شرق و جنوب استان کرمان و استان هایی چون سیستان و بلوچستان به ازای هر 1000 تولد، ۲۰۰ تولد به مرگ می انجامید و خانواده ها به دلیل سوءتغذیه و بیماری های عفونی و مسری یک‌سالگی فرزندانشان را نمی دیدند و حدود ۲۰۰ زن از بین 100 هزار زن باردار در این مناطق به دلیل عوارض بارداری و زایمان از بین می رفتند.

وزیر بهداشت بیان کرد: با توسعه خانه ها و مراکز بهداشتی درمانی و تسهیلات بارداری و همچنین واکسیناسیون علیه ۶ بیماری مهلک قابل پیشگیری با افتخار می توانیم بگوییم این مرگ و میرها حداقل به یک دهم قبل انقلاب رسیده است.

وی با اشاره به مبارزه بی امان با ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: قرار گرفتن سربازان و بسیجیان در کنار مدافعان سلامت و صبوری مردم باعث شد جمهوری اسلامی ایران بتواند به عنوان یکی از موفق ترین کشورهای جهان در عرصه مبارزه با این ویروس در دنیا شناخته شود.

نمکی تصریح کرد: امروز انبوهی از مرگ و میرهای شبانه روزی در مقتدرترین اقتصادهای جهان (آمریکا و انگلیس) مجموعه نظام سلامت آن ها را در باتلاق کرونا و مدیریت کووید ۱۹ فروبرده است.

وزیر بهداشت در ادامه درباره سرانه تخت بیمارستانی گفت: در منطقه شرق استان کرمان با تمام توسعه میزان تخت ها 0.9 درصد به ازاری هر 1000 نفر جمعیت است در حالی که در عقب افتاده ترین کشور اروپایی شش تخت به ازای هر 1000 نفر دارند و تعداد پرستار و نیروی پرستاری در عقب ترین کشور اروپایی سه برابر ما است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم و ظالمانه ترین نوع محدودیت ها و وضعیت اقتصادی افتخار بزرگی را کسب کرد، افزود: زمانی که همه منتظر بودند در این باتلاق ناشی از کرنا فرو برویم توانستیم مرگ ها را به دو رقمی برسانیم و به یاری خدا به کمتر از آن هم خواهیم رساند .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما با دست های بسته در اقیانوس بلا شنا کردیم و افتخار آفریدیم در کنار این همه مضیقه، ساخت و ساز هم انجام دادیم زیرا ما ملت امام حسین(علیه السلام) هستیم و هم می جنگیم و هم شهید می دهیم و هم تاریخ می سازیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری و اردیبهشت سال آینده حدود ۱۱ هزار تخت به تخت های بیمارستانی ما اضافه خواهد شد، اظهار کرد: 1400 پروژه بهداشتی، درمانی، آموزشی و رفاهی به لطف دولت و مساعدت خیرین تا پایان دولت رقم خواهیم زد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم ۲۸ ساختمان در قالب ۲۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به صورت همزمان در شرق استان کرمان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.