ایستادگی آیت‌الله مصباح یزدی مقابل بدعت و انحراف زبانزد خاص و عام بود

ایستادگی آیت‌الله مصباح یزدی مقابل بدعت و انحراف زبانزد خاص و عام بود

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت مقام آیت‌الله مصباح یزدی افزود: ایشان در برهه های حساس کشور نظیر یک طلبه شهر به شهر می‌گشت تا مردم را نسبت به هجمه‌های فرهنگی دشمن آگاه کند.

وی اضافه کرد: در زمانی که قرائت‌های مختلفی از دین صورت گرفت و تفکرات مختلفی وارد دانشگاه‌ها شد، آیت‌الله مصباح یزدی بود که با بصیرت خود آن را تشخیص داد و به تبیین و مبارزه با آن‌ها برخاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی ۲۰ سال قبل کتابی به عنوان "آذرخش کربلا" را نوشت و به شبهات موجود در رابطه با کربلا و قیام عاشورا پاسخ داد تا جایی که رهبر انقلاب فرمودند که مطالعه این کتاب فریضه است.

وی اظهار داشت: امروز آمریکا و نفوذی‌های خود در داخل به تبلیغ اومانیسم، تکثرگرایی، تساهل و تسامح می‌پردازند و هر کسی در مقابل آن‌ها و تفکراتشان بایستد تهدید می‌کنند و تنها کسی که در مقابل همه این تهدیدها و هجمه‌ها ایستاد و از انقلاب و اسلام و ولایت دفاع کرد و به عنوان عالم دین مرزهای اعتقادی را تشخیص داد، آیت‌الله مصباح‌یزدی بود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی مرزبانی و مرزداری از دین را مهم‌ترین وظیفه علما عنوان کرد و گفت: اگر امثال شهید مطهری و آیت‌الله مصباح‌یزدی‌ها نبودند به هیچ‌وجه شهیدانی همچون سردار سلیمانی و شهید باکری‌ها تربیت نمی‌شدند.

وی افزود: به دلیل شخصیت بزرگ آیت‌الله مصباح و دفاع ایشان از مقام ولایت و اسلام و دین، دشمن همه توان خود را برای تخریب چهره ایشان استفاده کرد اما مردم ایران نشان دادند که قدردان علمای دلسوز خود هستند.

به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی با حضور مردم ولایتمدار ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، عصر جمعه ۱۲ دی ماه جاری دار فانی را وداع گفت.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.