ایلان ماسک: اجازه بازگشت دونالد ترامپ به توییتر را خواهم داد

ایلان ماسک: اجازه بازگشت دونالد ترامپ به توییتر را خواهم دادایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک گفت که او به دونالد ترامپ اجازه بازگشت به توییتر را خواهد داد.

ماسک در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت که بعد از نهایی شدن قرارداد خرید توییتر، به دونالد ترامپ اجازه خواهد داد به توییتر بازگردد. ماسک این جواب را در پاسخ به سوالی که نظر او را درباره ماجرای حذف ترامپ از توییتر پرسیده بود داد. او گفت که “من فعلا مالک توییتر نیستم و با قاطعیت نمی‌توانم بگوییم چه اتفاقاتی در این زمینه خواهد افتاد.‌”

ماسک قبلا گفته بود که مخالف حذف ترامپ از توییتر بود و حالا او برای اولین بار است که از عبارت “برگرداندن” استفاده می‌کند. او در ادامه صحبت‌هایش گفت که “من فکر می‌کنم حذف افراد از توییتر اعتماد به این شبکه اجتماعی را از بین می‌برد. توییتر مثل یک میدان شهر است که هر کس باید بتواند حرف خودش را بزند”. با این حال، او گفت که اکانت‌هایی که بات یا اسپم هستند باید برای همیشه بسته بمانند‌.

در حالیکه هنوز سوالات زیادی درباره احتمال بازگشت ترامپ به توییتر وجود دارد، کارکنان توییتر نیز درباره آینده شغلی خود در این شرکت نگران هستند. مدیران توییتر نیز نگران تغییرات اساسی در سیاست‌های قبلی این شرکت و از بین رفتن اعتماد و امنیت در توییتر بعد از سر کار آمدن ماسک هستند.

ماسک در مورد اکانت‌هایی که مخرب هستند گفت که این اکانت‌ها باید به‌طور موقت معلق بشوند یا اینکه توییت‌های آن‌ها حذف بشوند. او گفت که جک دورسی مدیرعامل سابق توییتر نیز معتقد بود که حذف دائمی افراد از توییتر باید به‌ندرت اتفاق بیفتد.

توییتر هنوز به این اظهارات ماسک واکنش نشان نداده است. همانطور که می‌دانید این شبکه اجتماع در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حساب کاربری ترامپ را به‌خاطر اشغال کنگره توسط طرفداران او بست. جک دورسی همان موقع گفت که حذف ترامپ یک تصمیم سازمانی بود و مدیران توییتر باید این قدرت را داشته باشند که در صورت لزوم در تصمیمات قبلی خود بازنگری کنند.

ترامپ بعد از اخراج شدن از توییتر، شبکه اجتماعی اختصاصی خودش را راه‌اندازی کرد اما ظاهرا این شبکه با استقبال کاربران مواجه نشده است.

منبع: Engadget

منبع خبر

نظرات بسته شده است.