بارشها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قریب به ۲٠درصد افزایش یافت

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ازافزایش ۱۹.۸ درصدی بارشها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبر داد.

جعفری در گفت و گو باایسنا بابیان اینکه در طی ماه جاری، ۱۶.۴میلیمتر میزان بارش ثبت شده در استان است که نسب به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد و نسبت به درازمدت ۶٠ درصد رشد داشته است، افزود: میزان بارشها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه طی فروردین ماه سال جاری، ۱۷.۵میلیمتر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۸ درصد و نسبت به دراز مدت ۵۸.۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی بااشاره به میزان بارشها در سال آبی ۹۹_ ۱۴٠٠ نیز اظهار کرد: از ابتدای سال آبی مذکور ۲۳۹.۵میلیمتر بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ثبت شده است که این میزان در سال آبی گذشته، ۲۴۹.۴ میلیمتر بوده است.

جعفری از کاهش ۶.۷ درصدی بارشهای ثبت شده در استان در مقایسه سال آبی جاری با سال آبی گذشته خبر داد و گفت: طی سال آبی جاری ۲۳۲.۵میلیمتر بارش در استان ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بااشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه نیز تصریح کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۴۲ متر است که هم اکنون ۳میلیارد و ۷۸٠ میلیون مترمکعب آب دارد.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.