بارش برف و باران در ۱۶ استان طی امروز/کاهش دما تا ۱۲ درجه در اواخر هفته

مدیرکل پیش بینی و هشدار صریح سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و بارش در ۱۶ استان طی امروز (۲۸ بهمن‌ماه) گفت: پیامد ورود این سامانه بارشی بارش باران و برف، وزش باد شدید، کاهش دما، در ارتفاعات بارش برف، در مناطق جنوبی کشور وقوع رگبار و رعد وبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا افزود: بر اساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی امروز(۲۸ بهمن ماه) سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و برخی از مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز و ارتفاعات تهران، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، شمال مرکزی، ایلام و ارتفاعات خوزستان را را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: فردا (۲۹ بهمن ماه) با تقویت و گسترش سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام خوزستان و برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد بارش رخ خواهد داد.

به گفته ضیائیان پنج شنبه (۳۰ بهمن ماه) گستره فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شمال شرق، جنوب غرب، جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات کرمان خواهد بود.

وی اضافه کرد: جمعه (اول اسفند ماه) در برخی مناطق نوار شمالی کشور، شمال شرق، دامنه‌های زاگرس جنوبی و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: شنبه (۲ اسفند ماه) سامانه بارشی جدیدی از مرزهای غربی به کشور وارد و در شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ بهمن‌ماه) در غرب و جنوب غرب و در چهارشنبه و پنجشنبه (۲۹ و ۳۰ بهمن ماه) علاوه بر این نواحی در مرکز، شرق و شمال شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه گفت: طی امروز و فردا( ۲۸ و ۲۹ بهمن‌ماه) وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل احتمال ذوب برف و وقوع بهمن در دامنه‌ها و ارتفاعات را در پی خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دما در کشور اظهار کرد: روز پنج شنبه (۳۰ بهمن ماه) در نیمه غربی و روز جمعه (اول اسفندماه) در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و این کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

به گفته وی از چهارشنبه تا یکشنبه ( ۲۹ بهمن‌ماه تا ۳ اسفندماه) خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان پایتخت فردا (۲۹ بهمن‌ماه) ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات بارش باران و احتمال وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۱۹ و ۱۲ درجه سانتیگراد و پنجشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۱۴ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.