بازتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی در کتاب‌های درسی

بازتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی در کتاب‌های درسی

نمایشگاه مجازی محتوای متناسب با گرامی داشت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلابی اسلامی در کتاب‌های درسی در بخش کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش امده است: دهه فجر انقلاب اسلامی، گرامیداشت روزهای سرنوشت‌ساز ملت ایران، از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است. این ایام پاسداشت وقایعی همچون بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی پس از ۱۵ سال تبعید، پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار، شکست حکومت نظامی‌ با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی (ره) است، که سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت.

این اطلاعیه می‌افزاید: متناسب با هر یک از رخدادهای انقلاب اسلامی محتواهایی در کتاب‌های درسی تولید شده است که به تناسب دوره‌ی تحصیلی و دروس مختلف، دانش آموزان با بخش‌هایی از وقایع تاریخی، اجتماعی و دستاوردهای انقلاب اسلامی در برنامه درسی آشنا می‌شوند.

همزمان با آغاز چهل و دومین جشن پیروزی انقلاب برخی از محتواهای طراحی شده در کتاب‌های درسی را نمایشگاه مجازی به آدرس http://lib.oerp.ir/namayeshgah به نمایش گذاشته که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به بخش کتابخانه و مرکز اسناد در سایت رسمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از این نمایشگاه مجازی دیدن کنند.

بر اساس این اطلاعیه، محتواهای ارائه شده در این نمایشگاه شامل مباحثی از قبیل بهمن همیشه بهار در کتاب هدیه آسمانی پایه پنجم؛ سرود جشن انقلاب در کتاب فارسی پایه اول؛ سرود ۱۲ بهمن در کتاب فارسی پایه پنجم؛ خاطرات انقلاب در کتاب فارسی پایه اول وجود دارد.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.