باغ موزه همدان پایتخت معرفی شهدای مدافع حرم کشور شد

باغ موزه همدان پایتخت معرفی شهدای مدافع حرم کشور شد

به گزارش ایرنا؛ سردار مهدی ظفری روز یکشنبه در آیین رونمایی از مرحله نخست یادمان شهدای مدافع حرم کشور در باغ موزه شهر همدان افزود: پرداختن به مفاهیم و معانی شهدای حرم در بخشی از باغ موزه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه همدان از این پس یادآور حماسه و جایگاه شهدای مدافع حرم کشور می شود اظهار داشت: برای اجرای مرحله نخست شامل جمع آوری تصاویر، زندگی نامه، نقش و نگاه شهدای مدافع حرم تلاش های زیادی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان خاطر نشان کرد: قدرت بازدارندگی ایران مرهون تک تک شهدای مدافع حرم است که تبلور وجود شهدا در قاموس و قامت شهید سلیمانی خود را نشان می دهد.

سردار ظفری گفت: حماسه در صورت توقف در زمان خود، ماندگار نبوده چراکه حوادث تاریخ سبب فراموشی آن می شود مگر اینکه حماسه سبب تولید و مولد دیگر حماسه ها شود.

وی افزود: وظیفه همه مسئولان جلوگیری از فراموش شدن حماسه هشت دفاع مقدس و پس از آن حماسه دفاع از حرم است تا این وقایع در زمان و جغرافیای خود متوقف نشود و اگر این اتفاق رخ دهد به طور حتم ما حاملان و ناقلان خوبی برای این حماسه ها نبوده ایم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان گفت: اگر حماسه تبدیل به یک تفکر ملی و رایج جامعه شود به طور حتم آن جامعه از هر گزندی مصون می شود.

سردار ظفری ادامه داد: امروز به برکت هشت سال دفاع مقدس، شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم، ایران دارای قدرت بازدارندگی بالایی در منطقه است و تهدیدها را از مرزها به تهدید برای دشمن تبدیل کرده به گونه ای که امروز تهدید مرزی نداریم.

وی توضیح داد: قدرت بازدارندگی یعنی اینکه شما در یک تاریخ و زمان رفتاری را از خود نشان بدهید که بعدها هر وقت دشمن درصدد و فکر تعرض بود با یادآوری گذشته این ملت و پند گرفتن از آن، از هر گونه اقدامی صرفنظر کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه در دفاع مقدس رزمندگان از مرزهای سیاسی برای تنبیه متجاوز عبور کردند اظهار داشت: دشمن می داند که ممکن است آغاز گر هر جنگی باشد اما تصمیم گیری درباره پایان جنگ دیگر با آنها نیست.

سردار ظفری افزود: با توجه به هجمه سراسری در جهان علیه این کشور یکی از سوال های جوانان امروزی درباره ضرورت دفاع از حرم بوده که باید در این باره روشنگری کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ سال پیش امام علی (ع) می فرماید « قسم به خدا اگر قوم، قبیله و کشوری بفهمد که دشمن دارند و بخواهد در مرزهای خود با دشمن بجنگند این ملت ذلیلانه شکست می خورد». افزود: جوان مدافع حرم این فرمایش امیرالمومنین علی (ع) را تفسیر عملی کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان علت کینه ورزی دشمنان به ویژه آمریکا نسبت به شهید سلیمانی و مدافعان حرم را بی اثر شدن تلاش های آنان برای ناامن کردن منطقه و در مقابل ناامن شدن جهان برای آنها با حماسه آفرینی مدافعان حرم و تدابیر سردار شهید سلیمانی و شهید همدانی دانست.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.