برای ایجاد اتحادیه اسلامی نیازمند واژگان قرآنی هستیم

برای ایجاد اتحادیه اسلامی نیازمند واژگان قرآنی هستیم

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حمید شهریاری» روز پنجشنبه در نشست با مدیران ادارات و نهادهای فرهنگی استان کرمانشاه، با بیان اینکه این مجمع در دوره جدید یک آرمان بزرگ برای خودش در نظر گرفته است، افزود: ما یک نوآوری و یک نظریه‌پردازی نوین در سطح جهان اسلام با عنوان اتحادیه اسلامی صورت دادیم و معتقد هستیم این امکان وجود دارد که در گام دوم انقلاب دارای یک اتحادیه در سطح جهان اسلام شویم.

دبیرکل جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: امت واحده یعنی همه مسلمانان در سراسر جهان زیر یک چتر قرار گیرند که آن معیت با رسول الله است که این معیت ۲ ویژگی دارد یکی تقابل با دشمن و دیگری دوستی و مهربانی با یکدیگر است.

در پایان این نشست مدیران ادارات و نهادهای فرهنگی به بیان دیدگاههای خود پیرامون اتحادیه اسلامی و وضعیت وحدت و تقریب در استان و راههای تقویت این وحدت پرداختند.

سفر سه روز دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کرمانشاه

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سفری سه روزه دیروز چهارشنبه وارد کرمانشاه شد و ابتدا به شهرستان‌های اهل سنت نشین پاوه و روانسر سفر کرد و با امامان جمعه این شهرها دیدار و گفت و گو نمود.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری همچنین در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه با آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز دیدار و گفت و گو می‌کند.

دیدار با شورای روحانیت و امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، دیدار با خانواده مرحوم ماموستا مُلا «محمد محمدی» امام جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه ، نشست خبری با اصحاب رسانه و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های سفر سه روزه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به استان کرمانشاه است.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.