بررسی اولویت‌های اقتصادی سال ١۴٠٠ در نشست کمیسیون اقتصادی و اتاق بازرگانی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی اولویت‌های اقتصادی سال ۱۴۰۰ در نشست مشترک برخی اعضای این کمیسیون با نمایندگان اتاق بازرگانی خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس ظهر امروز(سه‌شنبه) در کرمان نشستی را با نمایندگان اتاق ایران و هیئت رئیسه اتاق ایران و اتاق کرمان داشتند. این جلسه، جلسه خوبی در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اولویت‌های اقتصادی سال ۱۴۰۰ بود.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت فضای کسب و کار و مشکلات بخش خصوصی در این جلسه توسط رئیس مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی، افزود: در این جلسه همچنین گزارش مبسوطی از سوی نمایندگان بخش خصوصی و دولتی مطرح و مقرر شد کار مشترکی تعریف شود که مبنای تصمیمات ما در مجلس قرار گیرد و نهایتا به تحقق فرامین رهبری کمک کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس همچنین گفت: یکی از دغدغه های جدی ما تشکیل کمیته ویژه برای نظارت بر اجرای قوانین اقتصادی است که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد، در این راستا قوانین و مقرراتی که نیاز به اصلاح دارد باید مورد توجه قرار گیرد. لذا مقرر شد اولویت ها توسط اتاق احصا شود و در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گیرد.
پورابراهیمی در پایان با اشاره به دو اولویت نظارت و تقنین، خاطرنشان کرد: البته بخشی از این کارها انجام شده مثل اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که هر دو به زودی نهایی و ابلاغ خواهد شد. همچنین بخشی از قوانین دیگر مثل قانون مالیات بر عایدی باید اجرایی شود.
‎انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.