برنامه غول سنگ آهن جهان برای به صفر رساندن انتشار کربن تا سال 2030

برنامه غول سنگ آهن جهان برای به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ – اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت استرالیایی "فورتسکیو" که به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن جهان شناخته می‌شود، روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 یعنی 10 سال جلوتر از هدف قبلی خود، انتشار کربن خود را به صفر برساند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این اطلاعیه که شامل انتشار آلاینده های کربنی به صورت مستقیم و غیرمستقیم است، در حالی منتشر می شود که شرکت های رقیب فورتسکیو یعنی ریو تینتو Rio Tinto و بی اچ پی BHP Group نیز به سمت انرژی های تجدیدپذیر پیش می روند و سرمایه گذاران نیز به طور فزاینده ای خواستار پاسخگویی این شرکت ها برای اطمینان از پیگیری و دستیابی به اهداف مربوط به کاهش آلاینده ها هستند.

ماه گذشته ریو تینتو اهداف جدیدی را برای کاهش میزان انتشار آلاینده های کربنی مشتری های خود اعلام کرد.

مشتری های ریو تینتو عمدتاً در صنعت فولاد که به شدت آلایندگی ایجاد می کند، فعالیت می کنند. این شرکت اهداف تغییرات آب و هوایی را به برنامه های تشویقی کوتاه مدت خود اضافه کرد.

برخلاف همتایان خود، شرکت فورتسکیو برآورد میزان انتشار آلاینده های مشتری را فاش نمی کند، با این استدلال که در چارچوب سازمان ملل متحد که کشورها را مسئول انتشار در مرزهای خود می کند، این آلاینده ها دو بار به حساب خواهد آمد.

شهر باستانی انگلیس خودروهای آلاینده را تا 100 پوند روزانه جریمه می‌کند"گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی" چالشی بزرگ مقابل بشر

چهارمین معدنکار بزرگ سنگ آهن در جهان اعلام کرد که اهداف انتشار کربن را در ساختار رسمی پاداش خود که شامل مشوق های کوتاه مدت و بلند مدت در سراسر این شرکت می شود، تعیین خواهد کرد.

اندرو فارست، رئیس هیئت مدیره شرکت فورتسکیو گفت: در حالی که ابتکارات ما در زمینه صنعت انرژی سبز ممکن است روزی به دلیل تقاضای جهانی برای انرژی های تجدیدپذیر از تجارت سنگ آهن ما پیشی بگیرد، اما تعهد ما به سنگ آهن و منابع در سطح جهانی از بین نخواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع خبر

نظرات بسته شده است.