تالارهای تخصصی کتابخانه ملی باز شدند

تالارهای تخصصی کتابخانه ملی باز شدند

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، بر اساس دستورالعمل ستاد کرونا تالارهای تخصصی، نشریات و رقمی کتابخانه ملی با یک سوم ظرفیت از امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه باز شده است.

ساعت کار تالارهای تخصصی ۸ تا ۱۸ است.

کتابخانه ملی اعلام کرده است، تالار کتابخانه عمومی و شیفت شب همچنان بسته خواهد بود و خدمات الکترونیکی کتابخانه ملی از جمله کتابخانه دیجیتال، مرجع مجازی و ارائه محتوای دیجیتال مورد درخواست کاربران، مانند گذشته برقرار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، کتابخانه ملی ایران در موج اول کرونا از نهم اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ تعطیل شده بود و بخش هایی از این مجموعه ۲۷ خرداد بازگشایی شدند که در کمتر از یک ماه دوباره با محدودیت های کرونایی رو به رو شدند.

این نهاد همچنین چهارشنبه ۲۵ تیر تا جمعه ۳ مرداد به مدت ۱۰ روز تعطیل شد. همچنین بار دیگر (سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹) برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اعلام تغییر وضعیت، توسط ستاد کرونا تعطیل شد.

غیر از این دو تعطیلی نسبتا طولانی، در موج سوم افزایش کرونا پاییز سال گذشته نیز براساس ابلاغیه دستورالعمل اجرایی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه های دولتی، مبنی بر توقف خدمات و با در نظر گرفتن الزام سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تالارهای کتابخانه از اول آذر به مدت دو هفته تعطیل بود.

امسال نیز در موج چهارم کرونا، کتابخانه ملی، از ۳۰ فروردین ۱۴۰۰، به روی مخاطبان بسته شد.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.