تسویه بدهی انباشته ۵ میلیاردی با دست‌اندرکاران برگزاری المپیادهای دانش آموزی

تسویه بدهی انباشته ۵ میلیاردی با دست‌اندرکاران برگزاری المپیادهای دانش آموزی

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه باشگاه دانش پژوهان جوان در سال های گذشته مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر این روند در حوزه های مختلف برعکس شده و با حمایت وزارتخانه از این مفهوم متعالی، این مسئله در حدخوبی در حال حل شدن است. بیش از پنج میلیارد تومان بدهی انباشته به اساتید و دست اندرکاران برگزاری المپیادها داشتیم که بخش قابل توجهی از آن پرداخت شده و مابقی نیز در حال پرداخت است.

به گزارش ایسنا، الهام یاوری در مراسم جشن پایان دوره مدال آوران المپیادهای علمی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار و از شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه فرهنگ تلاش برای فهمیدن، حل مسئله و پیدا کردن پاسخ پرسش هایی که در زندگی روزمره به وجود می آید یکی از وظایف مومنانه و یکی از تعاریف هویتی یک مسلمان کامل است، گفت: المپیادهای علمی و جشنواره ها در ابعاد مختلفی ما را به این هدف مهم نزدیک می کنند که در شناسایی مدیران آینده کشور موفق تر باشیم و آنان را بهنگام برای حرکت در حوزه هایی که توانایی ویژه ای دارند، هدایت کنیم.

وی افزود: این بستر ما را یاری می کند که روابط برگزیدگان را در یک شبکه داوطلبانه و دوستانه تقویت و کمک کنیم تا هسته های علمی و پژوهشی آینده را شکل دهند. توجه و پرداختن به مسابقات ملی کمک می کند از افراد توانمند در حوزه علمی، الگوسازی و بدنه دانش آموزی کشور را از بیماری سلبریتی زدگی حفظ کنیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اهتمام برای رونق علوم پایه گفت: باید کمک کنیم که آموزش و پرورش به راه‌هایی به جز کنکور برای ورود به عرصه خدمت رسانی فکر کند و فرزندانش را به این راه‌ها سوق دهد. بالاتر از اینها تزریق اعتماد به نفس ملی به بدنه کشور است. فرد مشاهده می کند که اگر دوستان و همکلاسی هایش می توانند بالاترین رتبه ها را در دنیا کسب کنند حتما آنان هم می توانند. این اعتماد به نفس از یک سو انگیزه علم ورزی را افزایش و از سوی دیگر نشان می دهد نظام آموزش و پرورش توانایی این را دارد که افراد را به بالاترین قله های پیشرفت برساند.

یاوری ادامه داد: المپیادهای جهانی به نوعی عرصه دیپلماسی علمی نیز محسوب می‌شوند و فضایی را فراهم می کنند که ملت ایران به عنوان نسلی فرهیخته و علمی به دنیا معرفی شوند. امروز ستاره های درخشانی در آسمان علم، فناوری و فرهنگ داریم که از نسل های گذشته هستند و در دنیا از آنان تجلیل می شود. المپیادها کمک می کنند که چنین ستاره هایی بیشتر دیده و معرفی شوند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: المپیادها متعدد هستند و مزیت مهم آن‌ها این است که با تامل، فرصت و ظرفیت سازی بیشتر در این مسابقات افراد توانمند شناسایی می‌شود و روش های رقیبی برای کنکور فراهم می آید که اگر قانونگذاری کنیم و به آن رسمیت ببخشیم، کمک می کند رفته رفته در کنار یک آزمون تست زنی صرف سه ساعته از روش های دیگری برای شناسایی افراد شایسته استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه باشگاه دانش پژوهان جوان در سال های گذشته مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر این زوند در حوزه های مختلف برعکس شده و با حمایت وزارتخانه از این مفهوم متعالی، این مسئله در حد خوبی در حال حل شدن است. بیش از پنج میلیارد تومان بدهی انباشته به اساتید و دست اندرکاران برگزاری المپیادها داشتیم که بخش قابل توجهی از آن پرداخت شده و مابقی نیز در حال پرداخت است.

یاوری افزود: مکان استقرار تیم های المپیادی نیز آسیب های جدی به لحاظ ایمنی و روانشناسی داشت که خوشبختانه مکان مناسبی درنظر گرفته شده است و در آینده نزدیک به آنجا منتقل می شوند. کار تدوین اساسنامه باشگاه دانش پژوهان به خوبی پیش رفته است و امیدواریم اوایل سال آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی تحویل داده شود. با نگاه جدیدی که به باشگاه شکل گرفته موج مثبتی از حرکت و تلاش برای بهتر شدن به چشم می خورد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه در حوزه جشنواره جوان خوارزمی نیز اتفاقات مثبتی افتاده و جشنواره بیست و یکم و بیست و دوم را الکترونیک برگزار کردیم، گفت: تلاش جدی برای گسترش جشنواره به عنوان محملی برای آموزش روش پژوهش و جاری کردن نحوه تفکر پژوهشی در استان های محروم شروع شده است و برگزاری کلاس های آموزش پژوهش و تفکر پژوهش را آغاز کردیم. امسال ۱۲ استان را در فهرست حائزین رتبه های برتر در ۱۱ رشته متفاوت داشتیم و امیدواریم سال آینده ۵۰ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.