توانمند سازی زنان کارآفرین برای دسترسی به فضای مجازی قانونی فروش محصولات

توانمند سازی زنان کارآفرین برای دسترسی به فضای مجازی قانونی فروش محصولات

مشاورعالی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به طرح ملی "توانمند سازی اقتصادی زنان کارآفرین" برای دسترسی به فضای مجازی قانونی فروش محصولات، گفت: این طرح از شهریور ۹۹ در معاونت امور زنان و خانواده و در شرایط همه‌گیری کووید ۱۹ برای ۱۰۰ گروه و جمعیتی بیش از هزار زن کارآفرین، با هدف رفع موانع بازاریابی فروش محصولات در حال اجراست.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل همه گیری کووید ۱۹ علیرغم تلاش زیاد زنان کارآفرین در تولید محصول، موانعی بر سر راه بازاریابی برای آنها ایجاد شده بود، به طوری که حتی دسترسی محدود به بازارهای سنتی خود را نیز از دست داده بودند. از این رو معاونت امور زنان در جهت ورود این زنان به درگاه‌های فروش محصولات مجازی قانونی و برای بهبود کسب وکار آنها اقداماتی انجام داد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح در تعامل معاونت زنان با دستگاه‌های اجرایی مشخص شد، ادامه داد: جامعه هدف این طرح شامل زنان عضو صندوق‌های خرد کشاورزی ذیل وزارت جهاد کشاورزی، زنان عضو تعاونی‌های شهری ذیل معاونت تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، زنان گروه‌های همیار سرپرست خانواده ذیل سازمان بهزیستی، زنان عضو تعاونی‌های روستایی ذیل وزارت جهاد کشاورزی و زنان کارآفرین برتر مستقل ذیل پویش "زنان نسل تحریم" شناسایی شده توسط معاونت امور زنان و خانواده می‌شود.

سیاوشی همچنین این را هم گفت که دستگاه‌های اجرایی یاد شده از ادارات خود در سراسر کشور خواسته‌اند تا با موسسات استارت آپی و تسهیل گری تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته مشاور عالی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در این طرح سعی شده است تا جامعه هدف طی سه وبینار هشت ساعته با سایت‌های فروش مجازی قانونی آشنا شوند. در این وبینارها حدود ۱۰۰ گروه از زنان کارآفرین حضور داشتند. همچنین در این دوره از پر فروش ترین بازارهای فروش محازی قانونی موجود در سطح کشور با پشتیبانی بالا استفاده شده است.

وی معتقد است که بسیاری از زنان کارآفرین با فضای فروش مجازی آشنایی ندارند و یا از این فضا هراس و ترس دارند. از این رو ورود به فضای فروش مجازی قانونی کشور برای بسیاری از زنان کارآفرین سخت است. در حالی که طی وبینارهای برگزار شده با ارائه آموزشهای اولیه به آنها و تبادل اطلاعات، می‌توان گفت زنجیره تولید به نوعی تکمیل خواهد شد.

سیاوشی با بیان اینکه از ظرفیت تسهیل‌گران اجتماعی و موسسات استارت آپی در این طرح استفاده شده است، افزود: در این زمینه توافقنامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم و بر اساس آن بودجه‌ای برای تولید محتوا، عکاسی و ثبت برند و تجاری سازی به موسسات استارت آپی تعلق گرفت.

سیاوشی همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد این معاونت با موسسات تسهیل‌گر اجتماعی، این را هم گفت که طی این قرارداد موسسات تسهیل‌گر به زنان تولید کننده سراسر کشور چگونگی ورود به بازارهای فروش را به آنها یاد می‌دهند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ غرفه در این بازارهای مجازی ایجاد شده است، تصریح کرد: درحال حاضر یک چرخه‌ای میان جامعه هدف با این موسسات برقرار شده است و تلاشمان بر این است که بتوانیم به ایجاد ۴۳۰ غرفه پایدار کیفی در بازارهای فروش مجازی قانونی برسیم چراکه هدفمان معطوف به کیفیت و الگو سازی این غرفه‌ها و نه کمیت است.

مشاور عالی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: این موسسات تسهیل گر استارت آپی در سراسر کشور گسترده هستند و اینگونه زنان کارآفرین تمام کشور می‌توانند ذیل این موسسات قرار گیرند. همچنین یک کمیته هماهنگی ملی برای رصد و پایش طرح و گزارش گیری از موسسات و تسهیل گران به جهت شناخت چالشها و پیشبرد طرح، دیده شده است که از ابتدای سال نیز نشست‌هایی را با این موسسات داشته است.

به گفته وی، طی موافقتنامه دیگری با معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، به زنان صاحب غرفه در بازارهای مجازی و موسسات استارت آپی مشوق‌هایی به شکل وام تعلق می‌گیرد.

سیاوشی افزود: امروز نیز این معاونت تفاهم نامه‌ای را با شرکت پست منعقد می‌کند که طی آن وبینارهای آموزشی جهت آشنایی زنان کارآفرین با خدمات شرکت پست برگزار می‌شود. همچنین طی این تفاهم نامه، نمایندگی شرکت پست به زنان تولید کننده‌ای که نمایندگی این شرکت در شهر و روستای آنها وجود ندارند، اعطا می‌شود تا مشکلات ارسال محصولات آنها حل شود.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.