ثبت رکورد فوتی های روزانه کرونا در هند

آمار روزانه فوتی های کروناویروس در هند یک روز پس از آنکه مجموع مبتلایان در این کشور از ۲۰ میلیون نفر فراتر رفت، به رقم ۳۷۸۰ نفر رسید.

به گزارش ایسنا، همچنین آمارهای وزارت بهداشت هند نشان می دهد که امروز (چهارشنبه) ۳۸۲ هزار و ۳۱۵ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده است.

جهش گونه مسری تر کروناویروس در هند موجب شده ظرفیت تختهای بیمارستانی تکمیل شده و ذخایر اکسیژن در این کشور به پایان برسد و سردخانه ها مملوء از اجساد قربانیان این بیماری شود. بسیاری از بیماران در آمبولانسها و خودروها در حالی جان خود را از دست می دهند که در انتظار دریافت اکسیژن و خالی شدن تخت بیمارستانی هستند.

دولت هند اعلام کرده است: در حال حاضر میزان کافی اکسیژن در دسترس است اما به دلیل مشکلات حمل و نقل، توزیع آن با مشکل روبرو شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در هند همزمان با کاهش قابل توجه میزان واکسیناسیون ناشی از مشکلات توزیع و تامین واکسن رخ داده است.

برقراری اجتماعات بدون رعایت مقررات بهداشتی، از جمله عوامل موثر در گسترش فاجعه‌بار کرونا در هند در ماه‌های اخیر است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که فارغ از اقداماتی نظیر واکسیناسیون، باید همچنان از روش‌های کلاسیک برای مهار کرونا در هند استفاده کرد. یک پزشک می‌گوید: تمرکز باید روی اقدامات کلاسیک بهداشت همگانی شامل محدودیت های هدفمند، آزمایش بیشتر، ماسک زدن همگانی و ممنوعیت اجتماعات بزرگ باشد و این همان چیزی است که می‌تواند کمر این سونامی را بشکند.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.