جامعه مذهبی کشور عمل به مصوبات ستاد ملی کرونا را وظیفه می‌داند

جامعه مذهبی کشور عمل به مصوبات ستاد ملی کرونا را وظیفه می‌داند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز پنجشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی همدان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: البته دراین زمینه برخی انتقادت و اظهارنظرها در خصوص نحوه ابلاغ و اجرای مصوبات این ستاد وجود دارد که امری طبیعی است و به عنوان مثال مراجعات فراوانی برای بازگشایی مساجد با اجرا و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و براساس موازین و ضوابط دقیق موردنظر وزارت بهداشت، وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی ۱۸۰ نفر از طلاب این استان برای کمک به کادر بهداشت و درمان و حضور در بیمارستان‌ها، افزود: همراهی طلاب، نیروهای مردمی و جهادی، بسبج و حوزه علمیه با کادر درمان در موج های قبلی شیوع کرونا بسیار مناسب و قابل تقدیر بود و اینک هم آمادگی لازم برای همراهی و مشارکت در هر بخشی وجود دارد.

امام جمعه همدان گفت: نیروهای مردمی، بسیج و طلاب احساس کردند که باید در این شرایط حساس همراه و یاور کادر درمان باشند و برهمین اساس با فرماندهی و محوریت دانشگاه علوم پزشکی برای مدیریت این ویروس وارد میدان شده و کار و تلاش کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: براساس اخبار و اطلاعات واصله، کادر درمان این استان از حضور و مشارکت نیروهای جهادی و طلاب در کنترل همه گیری ویروس کرونا ابراز رضایت کرده اند که این نشانه موفقیت کار نیروهای مردمی و جهادی در این عرصه است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه ابلاغ و اجرای پروتکل های بهداشتی نیازمند به روز رسانی است، افزود: آغازین روزهای اپیدمی ویروس منحوس کرونا تجربه ای در این خصوص وجود نداشت اما هم اینک بعد از گذشت ۱۴ ماه تجربه فراوانی حاصل شده که باید با تکیه بر این تجربه ها برخی موارد پروتکل ها را مطالعه و به روز کرد.

امام جمعه همدان بااشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «عملکرد کادر درمان مصداق یک مجاهدت فی سبیل الله است»، گفت: مجاهدت‌ و ایثار کادر درمان طی این مدت در برخورد با بیماران برای همه ملت ایران بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه این مجاهدت بزرگ موجب کوری چشم دشمن شده است، اظهار داشت: دشمن امیدوار بود که این ویروس در کنار مشکلات ناشی از تحریم، کشور را دچار چالش و بحران کند، اما از آنجایی که هیچ شناخت و انتظاری از مجاهدت و عملکرد مثبت کادر درمان و نیروهای جهادی کشور نداشت، بسیار عصبانی شد و امروز کشور به مدد فداکاری کادر درمان عملکرد موفق و موثری در مقابله با این ویروس منحوس داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت که البته انتظار این بود که در ایام عید نوروز کارشناسی‌تر عمل می شد و شاید اگر به نظرات کارشناسی وزارت بهداشت در خصوص نحوه اعمال محدودیت در تعطیلات نوروزی توجه بیشتری شده و این نظرات اجرا می‌شد، امروز شاهد بروز پیک چهارم همه گیری ویروس نبودیم.

به گزارش ایرنا، دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(پنج شنبه) با سفر به استان همدان، در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استن شرکت کرد.

وزیر بهداشت همچنین دراین سفر از نمایشگاه مدیریت ویروس کرونا در همدان نیز دیدن کرد

منبع خبر

نظرات بسته شده است.