جنرال موتورز تولید خودروی شورلت بولت را متوقف کرد

جنرال موتورز تولید خودروی شورلت بولت را متوقف کردشورلت بولت

جنرال موتورز چندی پیش تعداد انبوهی از خودروهای شورلت بولت خود را به‌ دلیل مشکلات باتری آن‌ها از بازار جمع‌آوری کرده بود و این اتفاق حدود 2 میلیارد دلار به این شرکت ضرر وارد کرد. حالا به‌نظر می‌رسد که این شرکت تولید خودروهای شورلت بولت و بولت EUV را به‌ دلیل مشکل جهانی کمبود تراشه تا اواسط ماه سپتامبر (شهریور) متوقف خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

به‌گفته‌ی سخنگوی جنرال موتورز، این شرکت همچنین تعمیر خودروهای پس‌گرفته‌شده را تا زمان دریافت ماژول‌های باتری از شرکت ال جی و اطمینان از سلامت آن‌ها متوقف کرده است. توقف تولید شورلت بولت در حالی رخ داده که جنرال موتورز قصد داشت تا خودروهای برقی جدیدی را به لیست محصولات خود اضافه کند. قرار بود که این خودروها نیز از باتری‌های ال جی بهره ببرند.

خانم مری بارا، مدیرعامل شرکت جنرال موتورز، در این خصوص اعلام کرد که مشکلات ایجادشده از همکاری این شرکت با ال جی برای تامین باتری‌‌های خودروهای جدید جلوگیری نخواهد کرد. با این وجود، جنرال موتورز شرکت ال جی را به پرداخت غرامت وادار خواهد کرد.

جنرال موتورز ابتدا در نوامبر 2020 (آبان 1399) گزارش‌هایی از آتش‌‌گرفتن باتری خودروهای شورلت بولت دریافت کرد. این شرکت در ماه می 2021 (اردیبهشت 1400) تصمیم گرفت تا برای پیشگیری از مشکلات مشابه، در خودروهای بولت جدید و قدیمی خود از نرم‌افزار جدیدی استفاده کند. با این وجود، این راه حل نیز نتوانست مشکل باتری شورلت بولت را حل کند چرا که باتری دو خودروی بولت دیگر نیز در ماه جولای (تیر) دچار آتش‌سوزی شد. این شرکت در تاریخ 20 آگوست (29 مرداد) مجبور شد تا 140 هزار دستگاه شورلت بولت که شامل نسخه‌های جدید آن نیز می‌شد را از بازار جمع‌آوری کند.

نظر شما در مورد خودروی شورلت بولت چیست؟ آیا این خودرو با توجه به اتفاقات پیش‌آمده می‌تواند از نظر فروش عملکرد موفقی داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

00منبع خبر

نظرات بسته شده است.