حاجی بابایی: همسان سازی حقوق بازنشستگان از نظر قانونگذاری و اجرا ادامه می‌یابد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که همسان سازی حقوق بازنشستگان از نظر قانونگذاری و اجرا ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به درخواست‌های متعدد بازنشستگان گفت: بازنشستگان عزیز درخواست هایی را مطرح کرده و پیام‌هایی را برای من فرستاده‌اند. درخواست بازنشستگان این است که، طرح دو فوریتی مربوط به دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان را امضاء کنم، حتما امضا می کنم.

وی افزود: هر طرحی که در مجلس توسط نمایندگان ارائه می‌شود، اگر دارای بار مالی باشد، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است، طرح های دارای بار مالی را حتی اگر ۲۹۰ نماینده هم امضاء کنند و رای بدهند، قطعا در شورای نگهبان رد می‌شود. این موضوع از طریق تقدیم لایحه توسط دولت یا در قالب برنامه ۵ ساله امکان پذیر است.

وی با اشاره به قانون برنامه ششم گفت: در این برنامه، ماده ۳۰ قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را مصوب کرده‌ایم و بارها در مدت اجرای برنامه ششم، اجرای این قانون را پیگیری و مورد تاکید قرار داده‌ایم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به این که قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تا سال ۱۴۰۱ هم ادامه دارد، گفت این قانون باید در برنامه هفتم نیز تکرار شود.

حاجی بابایی گفت: معیشت و حقوق و رفاه بازنشستگان عزیز کشوری و لشکری و تامین اجتماعی همیشه یکی از مهم ترین دغدغه های من در گذشته و حال بوده است. از همه ظرفیت های قانونگذاری برای ارتقای وضعیت معیشت و رفاه بازنشستگان بهره‌برداری می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.