خاطره بازی با سریال «سرنخ» و تولید پویانمایی «سفرهای سعدی»

خاطره بازی با سریال «سرنخ» و تولید پویانمایی «سفرهای سعدی»

به‌گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی صداوسیما، آی‌فیلم سریال خاطره‌انگیز «سرنخ» را با حضور بهزاد خداویسی و جهانبخش سلطانی در قاب برنامه «۱۴ اینچ» مرور می‌کند.

امین زندگانی در برنامه «۱۴ اینچ» این هفته میزبان بهزاد خداویسی و جهانبخش سلطانی خواهد بود.

این دو بازیگر سریال دهه هفتادی «سرنخ»، در برنامه به مرور خاطرات این سریال می‌پردازند.

«سرنخ» به‌کارگردانی کیومرث پوراحمد، درباره دو افسر پلیس آگاهی است: امیرحسین اوصیا، پلیس آگاهی به تهران اعزام می‌شود. او پس از معرفی خود به اداراه همراه مصطفی کارآگاه جوانی که به‌تازگی وارد اداره پلیس شده مأمور می‌شوند پرونده‌های جنایی را حل کنند…

جهانبخش سلطانی، محمدرضا فروتن، بهزاد خداویسی، مجید مشیری، رضا کیانیان، ایرج نوذری، افسانه بایگان، لیلی رشیدی و زنده‎یاد پروین‎دخت یزدانیان در این سریال بازی کرده‌اند.

«۱۴ اینچ» از برنامه‌های جدید شبکه آی‌فیلم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرزام محبی است که جمعه شب‌ها ساعت ۲۳:۰۰ به مدت ۵۰ دقیقه روی آنتن می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این برنامه را شنبه ساعت‌های ۰۷:۰۰ و ۱۹:۰۰ تماشا کنند.

نابودی اعتیاد در برنامه جشن رمضان

در هفتمین قسمت از برنامه جشن رمضان ۱۴۰۰، مهمان هایی متفاوت، قصه های خود را بازگو می کنند.

هفتمین قسمت از ویژه برنامه ۲۴ ساله رمضانی شبکه پنج سیما، امشب به صورت زنده مهمان خانه های ایرانی خواهد بود.

موضوع محوری جشن رمضان ۱۴۰۰، اکرام ایتام و محسنین است‌. در همین راستا، این برنامه هرشب مهمان های متفاوت از اقصی نقاط ایران دارد که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.

در بخش اول، زینب پور ابراهیم و بابک افرا، با آمنه بختیاری به گفتگو خواهند پرداخت.

این بانوی قهرمان ایرانی دغدغه مسئله اعتیاد در جامعه را دارد؛ از این رو اقدام های بزرگی را برای ترک اعتیاد انجام داده است.

حامد محضرنیا خواننده آلبوم «استثنا» که طرفدارانش او را قطعه مشهور «شب یلدا» می شناسند، مهمان دوم جشن رمضان در شب هفتم خواهد بود.

جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم بینندگان می شود.

پخش رادیو فیلم «ندارها» از رادیو نمایش

سوم اردیبهشت ماه، فیلم سینمایی «ندارها» از برنامه رادیو فیلم پخش می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اون می گفت خدا به هر کسی این فرصت و لیاقت رو نمی‌ده که بتونه در حق دیگران خوبی کنه چه به داراش چه به ندارش، اشتباه ما از همین جا شروع شد از اینکه وسوسه شدیم این فرصت رو به زور از خدا بگیریم.

پژمان بازغی، هانیه توسلی، محسن تنابنده، مریم بوبانی، بهرنگ علوی، کیانوش گرامی و … از بازیگران «ندارها» هستند و علیرضا طالب‌زاده نویسندگی و محمدرضا عرب کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است.

رادیو فیلم «ندارها» به تهیه‌کنندگی و سردبیری فرشاد آذرنیا، گویندگی و تنظیم رادیویی آرمان غفاریان وصدابرداری علی حاجی نوروزی،روز جمعه ساعت ۹ صبح از رادیو نمایش بر روی موج اف ام ، ردیف ۵/۱۰۷ پخش می شود.

از شیراز تا فراسوی مرزها با «سفرهای سعدی»

رئیس مرکز سیمای استان‌ها اعلام کرد: مجموعه پویانمایی «سفرهای سعدی» در ۲۶ قسمت و با موضوع حکایات بوستان سعدی در صدا و سیمای مرکز فارس تولید شده است.

سید عباس فاطمی‌ با اشاره به یکم اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت سعدی شیرازی گفت: این مجموعه قدرت و توانمندی گروه‌های تولیدی استانی را در هنر و صنعتی فناورانه و دانش‌بنیان پویانمایی نشان می‌دهد.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها با بیان اینکه سعدی نقطه عطفی در زبان فارسی به شمار می‌رود، گفت: مجموعه پویانمایی «سفرهای سعدی» نگاهی متفاوت به حکایت‌های بوستان سعدی داشته و با اقتباس از آثار و حکایت‌های بیان شده توسط این شاعر بزرگ فارسی‌زبان، داستان خود را روایت می‌کند.

وی ادامه داد: ویژگی مجموعه سفرهای سعدی این است که این شاعر، خود در دل ماجراها نقش دارد و تنها راوی قصه‌ها نیست.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها افزود: در ساخت این اثر که با تکنیک سه بعدی تولید شده، تمام استاندارهای تولید حرفه‌ای مد نظر قرار گرفته تا به عنوان اثری فاخر، بتواند فراتر از مرزها دیده شود.

وی به دوبله مجموعه سفرهای سعدی اشاره کرد و افزود: به دلیل اهمیت این پروژه از استادان و پیشکسوتان عرصه دوبله استفاده شده است.

گفتنی است مجموعه پویانمایی «سفرهای سعدی» به تهیه‌کنندگی الهام نادری فرید و گروه کارگردانی علیرضا مسکوکی و سامان عبدی‌نژاد، در دو فصل ۱۳ قسمتی تولید شده است. این اثر که سرپرستی نویسندگان آن را عباس کریمی عباسی بر عهده داشته، به سفارش سیمای استان‌ها در صدا وسیمای مرکز فارس با مدت زمان ۲۸۶ دقیقه آماده شد.

مدیریت دوبلاژ این مجموعه را فواد شافی بر عهده داشته و تورج نصر، سعید مقدم‌منش، سعید بحرالعلومی، اشکان صادقی، علی باقری، مهرداد سوری، دیانوش آصف ‌وزیر، علیرضا مویدی، مهرداد معمارزاده، سعید نبوی، علیرضا ذوالفقاری، ستاره الله دادی، علیرضا سالار کیا، زهره گروسی و مهدی رحیمی هم صداپیشگان آن هستند، ضمن اینکه یاسر فرهادی به عنوان گوینده نقش سعدی در این پروژه حضور دارد.

محمدرضا احمدی مجری برنامه طنز ورزشی شد

«شوت نزن عزیز» برنامه طنز ورزشی رادیو صباست که با اجرای محمدرضا احمدی، ابوالفضل آقاخانی و امین قاضی راهی آنتن صبا می‌شود.

این برنامه با دستمایه قرار دادن موضوعات متنوع ورزشی، اخبار، رویدادها، گفتگو و حواشی ورزشی فضای شاد و مفرحی را به مدت ۶۰ دقیقه برای مخاطبان فراهم می‌کند.

شوت نزن عزیز به تهیه‌کنندگی اسماعیل باستانی روزهای پنجشنبه ساعت ۱۷ تا ۱۸ از رادیو صبا پخش می‌شود.

گشتی در آثار سعدی در «هفت شهر عشق» رادیو فرهنگ

مرتضی صداقت گو، مدیر گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ درخصوص ویژه برنامه های این گروه برنامه ساز در بزرگداشت روز سعدی عنوان کرد: رادیو فرهنگ به مناسبت یکم اردیبهشت ماه در روز بزرگداشت شیخ اجل، سعدی خوانی اساتید شعر و ادب فارسی و شخصیت‌های ادبی را در برنامه « هفت شهر عشق» پخش می کند.

صداقت گو عنوان کرد: تجلی روزه و رمضان در آثار و اشعار سعدی بخش مهمی از برنامه هفت شهر عشق است.همچنین، پخش تصیف‌ها بر اساس اشعار و غزلیات شیخ اجل و سعدی ‌خوانی‌های شخصیت‌های ادبی همچون ساعد باقری، علی اصغر دادبه، دکتر موسوی، هوشنگ ابتهاج و محمدرضا شفیعی کدکنی و …از جمله بخش های این برنامه است.

وی افزود: «ذکر جمیل سعدی» در برنامه هفت شهر عشق هم بخشی است که به پخش سخنان دکتر عبدالرضا مدرس زاده و استاد امیری اسفندقه ،همچنین دکتر حسن بلخاری و پروفسور امین و استادان هند و پاکستان ترکیه و ایتالیا در باره سعدی اختصاص دارد .

هفت شهر عشق ۳۱ فروردین و یکم اردیبهشت با موضوع سعدی ساعت ۱۷ به روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.