خاموشی: قرآن نسخه شفابخش برای انسان در طول حیات بشریت است

خاموشی: قرآن نسخه شفابخش برای انسان در طول حیات بشریت است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همانگونه که قرآن برای هدایت نازل شده است پیامبر اعظم (ص) نیز از مقام بالا فرود آمد تا قلب‌های آماده هدایت نور خود را متجلی سازد و تمام انسان‌ها زبان جهان شمول اسلام را دریابند.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی عصر امروز شنبه (۱۶ اسفند ماه) در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم افزود: خداوند از سویی قرآن را ذکر می‌داند و از سویی دیگر پیامبر (ص) در بردارنده این ذکر است. ذکر خداوند در پیامبر (ص) تجلی یافته است و آن حضرت با ذکر و سجود و اخلاقش یادآور قرآن است.

خاموشی ادامه داد: در روایات آمده که مقصود از ذکر پیامبر (ص) است. امام صادق (ع) می‌فرمایند: «پیامبر (ص) انسان را به مسیر اصلی تاریخ و اصل آفرینش برمی‌گرداند». پیامبر، ذکر، حامی و حامل قرآن از سوی خداوند است و قوانین را به بشر در انتظار سعادت ابلاغ کرده است و بر اساس این کتاب مبین، بین امت اسلامی قضاوت و حکومت کرده است.

وی افزود: قرآن نسخه شفابخش برای انسان در طول حیات بشریت است و خداوند انسان‌ها را به خاطر بی‌توجهی به تفکر و تعقل مواخذه می‌کند و پیامبر(ص) در قیامت به این امر شکایت دارد. هدف از تلاوت قرآن، فهم و تدبر در قرآن است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: پیامبر نیز برای مردم آمده است و از میان مردم مبعوث شده است چرا که قرآن برای انسان و برای رساندن این پیام به بشریت آمده است. پیامبر منبع نور است و با نور خویش، انسان را به سوی رحمت هدایت می‌کند.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.