داوران مسابقات سراسری قرآن کریم در کشور ساماندهی می‌شوند

داوران مسابقات سراسری قرآن کریم در کشور ساماندهی می‌شوند

مهدی قره شیخلو روز شنبه در نشست هم اندیشی با اساتید و داوران قرآنی خراسان رضوی در مشهد افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه با بیش از چهار دهه سابقه در برگزاری مسابقات قرآن کریم، باید ساماندهی داوران این بخش را به عنوان یکی از طرحهای مهم در دستور کار قرار می‌داد اگر چه که در این مسیر گامهایی برداشته شده اما به سرانجام نرسیده است با این حال طی انجام مشاوره‌های بسیار با افراد متخصص، در نهایت آیین نامه‌ای در این خصوص تدوین و تصویب شد.

وی اضافه کرد: طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن کریم در حال سنجش و آماده سازی است که طی بازه زمانی ۶ ماهه به پایان خواهد رسید و پس از اتمام کار آیین‌نامه های مرتبط با آن فعال می‌شود تا سامانه‌ای برای گزینش داوری باشد.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در این طرح به داوران مسابقات قرآن کریم در جهت بهره گیری مناسب از توانمندیهایشان کمک می شود و برخورد مناسب با اشتباهات داوران در جریان برگزاری مسابقات انجام خواهد شد و در گام نخست، ساماندهی داوران مسابقات قرآن کریم ۶۰ درصد از اهداف این طرح را محقق خواهد کرد.

قره شیخلو با اشاره به فواید برگزاری آزمون ویژه داوران افزود: اگر هر یک از داوران در آزمونها شرکت کرد اما امتیاز لازم را به دست نیاورد این مهم نباید باعث ناامیدی وی شود بلکه این فرایند او را با نقایص و اشتباهاتش آشنا کرده است تا برای رفع آنها تلاش کند.

وی اظهار داشت: همه داورانی که در ۴۰ سال گذشته سابقه داوری در مسابقات کشوری و بین المللی دارند با تصمیم کمیته منتخب از کل آزمون ویژه داوران و یا بخشی از آزمون ها معاف می شوند.

تاکنون ۴۲ دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور برگزار شده است که امسال چهل و سومین دوره خود را پشت سر می‌گذارد.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.