دریافت خدمات رایگان در اپل استور در صورت خوش رفتاری با کارمندان!

دریافت خدمات رایگان در اپل استور در صورت خوش رفتاری با کارمندان!

چیزهای زیادی می‌توان در رابطه با خدمات پس از فروش محصولات شرکت اپل گفت. شاید به‌خاطر قوانین سخت‌گیرانه‌ای که در ساخت محصولات این شرکت اعمال می‌شود، بتوان گفت تعمیر این دستگاه‌ها «کار هر کسی نیست»، اما نمی‌توان راحتی و کارآمدی اپل استورها، فروشگاه‌های فیزیکی اپل، را در تعمیر مشکلات محصولات آن نادیده گرفت. از حل جزئی‌ترین مشکلات روی دستگاه شما گرفته تا بازسازی پیچیده‌ترین خرابی‌ها، اپل استور بهترین مکان برای تعمیر دستگاه اپل شماست.

با این حال، تمام موضوعاتی که گفته شد، به‌نوعی بدیهی و بر همگان واضح و آشکار است. اما چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند، این است که مشتریان اپل این امکان را دارند تا در شرایط خاص و موقعیت‌های مختلف، تعمیر دستگاه خود را کاملاً رایگان انجام دهند.

این موضوع اخیراً توسط تانی، یکی از کاربران پلتفرم تیک‌تاک، با آی‌دی @Tanicornerstone مطرح شد. تانی، که خود پیش از این در شرکت اپل کار می‌کرد، در ویدیویی از قانون مخفی «شوق و شگفتی» این شرکت برای غافلگیر کردن مشتریان خود خبر داد که به کارمندان اپل استور (که غالباً با نام Apple Geniuses شناخته می‌شوند) این اجازه را می‌دهد تا به‌طور کاملاً رایگان، به تعمیر دستگاه شما بپردازند.

این موضوع برای تمام مورد تعمیراتی که ارائه می‌شود صدق می‌کند؛ برای مثال، حتی برای آیفونی که به‌خاطر نفوذ آب به صفحه‌نمایش آن، دچار خرابی شده. تانی می‌گوید کارمندان اپل استور قادر هستند در صورت «خوش‌رفتاری و مهربانی» مشتریان، خدماتشان را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

این موضوع کمک بسیاری به «انسان‌سازی» ابرشرکت عظیمی هم‌چون اپل می‌کند. برای شرکت‌های این‌چنینی، این مشتری است که همیشه حرف اول را می‌زند؛ از این رو چه در رفتار با کارمندان و چه در رفتار با مشتری، باید بهترین رویکرد پیش گرفته شود.

شاید این خبر در ابتدا کمی تعجب‌آور به‌نظر برسد، اما در حقیقت، اپل تفاوت زیادی با سایر شرکت‌های بزرگ آمریکایی که بر اساس رضایت مشتری بنا نهاده شده‌اند، ندارد. شرکت هیلتون (Hilton) مثالی مناسب برای این موضوع است؛ گفته می‌شود آن‌ها نیز، که با خدمات هتلداریشان شناخته می‌شوند، قوانین مشابهی در رفتار با مشتریان خوش‌رفتار وضع نموده‌اند. مشتریان این شرکت در موقعیت‌های مختلف قادرند خدمات مختلفی دریافت نمایند؛ از نوشیدنی و غذای رایگان گرفته تا ارتقای سطح اتاق انتخابی ساکنین درون هتل!

اپل نیز در این مورد سعی دارد سیاست خود را به سیاست شرکت‌هایی هم‌چون هیلتون نزدیک سازد؛ به‌گونه‌ای می‌توان گفت اپل، نقش هیلتونِ سازندگان گوشی‌های هوشمند را دارد.

منبع: PhoneArena

0منبع خبر

نظرات بسته شده است.