دومین جشنواره ملی نمایشخانه در بوشهر گشایش یافت

دومین جشنواره ملی نمایشخانه در بوشهر گشایش یافتدومین جشنواره ملی نمایشخانه در بوشهر گشایش یافت

به گزارش ایرنا، محمد مظفری روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: جشنواره ملی نمایشخانه با همت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز و با همراهی کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان بسیج هنرمندان، آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی ایلیا و انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر برگزار شده‌است.

وی با اشاره به لزوم ماندن خانواده‌های ایرانی در منزل در ایام نوروز اضافه کرد: تولید نمایش‌های خانگی یکی از شیوه‌های غنی سازی ساعت فراغت خانواده‌ها در ایام نوروز است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر گفت: آثار ارسالی به این جشنواره باید با موضوع متل‌ها و قصه‌های سرزمین مادری، زندگی با کرونا و پساکرونا و نوروز و خانواده باشد.

وی ادامه داد: نمایش‌های ایرانی (نقالی، خیمه شب بازی، نمایش‌های آیینی نوروزی و نوروز خوانی ) نمایش عروسکی، نمایش‌های کوتاه آپارتمانی از جمله شیوه‌هایی است که آثار در این قالب‌ها باید تولید شود.

نخستین دوره جشنواره ملی نمایش‌خانه با استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها و هنرمندان حرفه‌ای تئاتر در سراسر کشور روبرو شد و قرار است برگزیدگان این جشنواره در ۲ سطح حرفه‌ای و غیر حرفه ای پس از بازبینی آثار ارسالی انتخاب شوند.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.