رابعه اسکویی: خوشحالم که در وطن خودم سریال بازی می‌کنم

رابعه اسکویی: خوشحالم که در وطن خودم سریال بازی می‌کنم

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سازندگان مجموعه تلویزیونی نوروز رنگی، سریال نوروزی شبکه ۵ سیما به کارگردانی علیرضا مسعودی (علی مشهدی) امروز سه شنبه، از ساعت ۱۱ تا ۱۳ با حضور در واحد ۱۶۲ صداوسیما به گفت‌وگوی تلفنی با مخاطبان خود پرداختند و پس از آن نیز نشست خبری این سریال به صورت آنلاین برگزار شد.

خنداندن مردم کار سختی است

رابعه اسکویی با بیان این مطلب که خنداندن مردم در شرایط فعلی کار سختی است اظهار داشت: در شرایطی قرار داریم که مردم گرفتار هستند و مریض دارند در مجموع جو زمانه ما خوب نیست. وقتی همه گرفتاریم سخت می خندیم. من افتخار می کنم بازیگر طنز هستم و وظیفه دارم مردم را بخندانم. برایم مهم نیست سریالم از کدام شبکه پخش می‌شود. تا به حال در همه شبکه‌ها کار کردم.

وی فیلمنامه سریال را بسیار قوی دانست و افزود: وقتی این فیلمنامه می خواندیم، همه می خندیدیم. من نقش مادری را بازی می‌کردم که تعداد زیادی فرزند داشت و برای رسیدن به نقش از تجربیات علی مسعودی استفاده کردم.

اسکویی درباره تجربه بازی در یک سریال مناسبتی گفت: در شرایط کرونا که مردم مجبورند در منزل بمانند، سریال‌های مناسبتی هم بیشتر دیده می‌شود. خواسته قلبی ما این بود که لبخند بر لب مردم بیاوریم.

او با تمجید از بازی حمیدرضا حافظ شجری گفت: حمیدرضا پسر باهوشی است و به راحتی جلوی بازیگرهای دیگر بازی می کند. اعتماد به نفسی که او دارد، باعث می شود درخشان باشد و به نظر من آینده بسیار خوبی دارد. حمیدرضا دیالوگ‌های بداهه من را به راحتی جواب می داد.

دهه شصت دوران شیرینی بود

علی مسعودی، کارگردان نوروز رنگی با بیان این که تصویربرداری سریال از ۲۱ مهرماه سال گذشته آغاز شده تاکید کرد: یکی از سختی های کار پیدا کردن لوکیشن هایی بود که به سال ۱۳۶۶ بخورد. چون در مشهد هر جا دوربین را برمی گردانیم مولفه ای از سال ۹۹ را می دیدیم. کار کردن در شرایط کرونایی هم سخت بود. خانم اسکویی اولین کسی بود که کرونا گرفت. بعد از گذشت ۱۰ روز تعداد دیگری از عوامل هم مبتلا به بیماری کرونا شدند.

من همه تمام تلاشم را کردم که هر آن چیزی که واقعی هست بدون اغراق به تصویر بکشم. در پیام‌هایی که برای من می‌آید، خیلی‌ها می‌گویند دهه شصت چه دوران شیرینی بود. بدون تعارف در این چند سال اخیر اخلاقیات را از دست داده‌ایم و مثل قبل با هم مهربان نیستیم و هوای همدیگر را نداریم. یک زمانی بالا رفتن اجاره منزل معنا نداشت و همنوع دوستی زیاد بود. صاحبخانه تا زمانی که مستاجر خانه‌دار نمی‌شد، نمی گذاشت او از آن خانه برود. هر مشکلی که در یک محله به وجود می آمد، همه دست به دست می دادند گره را باز می‌کردند.

تست بازیگری از حدود ۱۲۰۰ نفر

محمدمهدی مرتضوی مدیرتولید مجموعه تلویزیونی نوروز رنگی نیز در این نشست با اشاره به روند انتخاب بازیگران در این سریال گفت: در این سریال هنرور نداشتیم و از حدود ۱۲۰۰ نفر از بازیگران تئاتر مشهد تست گرفتیم. در بین بازیگران مشهدی کسی نیست که تست نداده باشد.

وی افزود: ما در حاشیه شهر مشهد کار می کردیم و همه عوامل در مرکز شهر اقامت داشتند و این فاصله خودش مساله بود. شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آن منطقه رعایت نمی‌شد و از طرفی صدها نفر می‌خواستند با بازیگران سریال عکس بگیرند. بازیگران که نمی‌خواستند دل کسی را بشکنند با آنها عکس می‌گرفتند.

به گزارش ایرنا، مجموعه‌ تلویزیونی نوروز رنگی به کارگردانی علی مسعودی و تهیه‌کنندگی علی اکبر تحویلیان از شبکه پنج سیما در حال پخش است. رابعه اسکوبی، جواد خواجوی، یوسف تیموری، علی مسعودی و … در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش می کنند.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.