روسیه با سیستم پرداخت ملی "میر" تحریم سوئیفت را بی اثر می‌کند

روسیه با سیستم پرداخت ملی "میر" تحریم سوئیفت را بی اثر می‌کند – اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ویکتور دوستوف، رئیس "اتحادیه مشارکت کنندگان در بازار پول الکترونیکی و انتقال پول" روسیه در گفتگو با خبرگزاری تاس تاکید کرد که قطع ارتباط احتمالی این کشور با سیستم های پرداخت غربی می‌تواند دردناک باشد اما روسیه با چرخش کامل به سمت سیستم پرداخت ملی "میر" Mir می تواند از پس چنین تحریم هایی در سطح ملی بر بیاید.

وی در ادامه گفت که با این حال، استفاده از سیستم پرداخت Mir در خارج از روسیه می تواند تحت تاثیر تحریم ها محدود شود.

پیش از این اظهارات، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که وی با توجه به نگرش غیر دوستانه تعدادی از کشورها نسبت به مسکو، خطر قطع ارتباط روسیه با سیستم های پرداخت غربی را رد نمی کند.

به گفته وی، بهترین راه برای جلوگیری از این خطرات، ایجاد سیستم هایی است که بتواند کمبود یک سرویس خاص و انواع مختلف پشتیبانی های مالی را جبران کند.

دوستوف گفت: اگر ارتباط ما با ویزا و مسترکارت قطع شود، به طور تقریبی، با این سناریو، تمام پرداخت ها در داخل روسیه با کارت میر انجام می شود. این یک فرایند نسبتاً دردناک است اما در روسیه امکان تطبیق [با این وضعیت] وجود دارد.

زاخارووا: غربی‌ها همیشه برای تحریم روسیه بهانه لازم را پیدا می‌کنندآلمان و فرانسه خواستار تحریم روسیه توسط اتحادیه اروپا شدند

وی افزود: روشن است که ما نمی توانیم با کارت میر به خارج از کشور سفر کنیم زیرا به احتمال زیاد، تحت رژیم تحریم در آنجا پذیرفته نخواهد شد.

دوستوف خاطرنشان کرد که مشکل پرداخت های داخلی حل خواهد شد اما پرداخت های بین المللی به هر طریقی بسیار محدود می شوند.

این کارشناس به چندین بخش اصلی صنعت مالی اشاره کرد که در آنها سیستم های پرداخت بین المللی به طور فعال استفاده می شود و گفت: اولاً، بخش کارت است مانند ویزا و مسترکارت و سایر سیستم های پرداخت خارجی. ثانیا ، نقل و انتقالات بین المللی، به عنوان مثال وسترن یونیون Western Union ، در حالی که سوئیفت SWIFT زیرساخت اصلی برای نقل و انتقالات بین بانکی بین المللی است.

دوستوف در مورد احتمال قطع ارتباط روسیه با سوئیفت اظهار داشت که در سطح منطقه ای می تواند با سیستم انتقال پیام مالی (FMS) که توسط بانک مرکزی روسیه ساخته شده است، جایگزین شود.

انتهای پیام/

منبع خبر

نظرات بسته شده است.