رونمایی از دو کتاب با موضوع تدابیر قضایی مقام معظم رهبری 

رونمایی از دو کتاب با موضوع تدابیر قضایی مقام معظم رهبری

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان قضایی نیروهای مسلح، در این آیین که با حضور رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری و جمعی از مقامات قضایی و لشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح متکی بر قدرت و قوت هستند و حاکمیت باید اندیشه‌های نابی برای قضاوت آن‌ها داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت پیروی از قانون بیان کرد: امام امت و مقام معظم رهبری این چنین به ما یاد داده‌اند که قانون، ملاک عدالت است و قانونگرایی در قوه قضاییه اهم امور است و خلاف عدالت آن است که خلاف قانون عمل شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: امروز در سازمان قضایی نیروهای مسلح از دو کتاب رونمایی خواهد شد که کار زیادی برای تألیف آنها انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی با بیان اینکه از خواندن این دو کتاب به وجد آمده، تصریح کرد: این کتاب‌ها چراغ راهی برای مراجع قضایی نظامی است و در نوع خود کم نظیر است و امیدواریم چراغ راهی باشد برای ما که می‌خواهیم عدالت را در میان نیروهای مسلح پیاده کنیم.

گفتنی است، کتاب «تبیین اندیشه و تدابیر قضایی مقام معظم رهبری» به همت دفتر آموزش و پژوهش معاونت قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح در شش فصل و ۲۹۱ صفحه به کوشش محمدهادی توکل پور تهیه و تدوین شده است.

همچنین کتاب «فرامین امام خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا ناظر بر رسیدگی‌های دادسرا و دادگاه‌های نظامی» در ۹ گفتار حاوی دستورات و تدابیر معظم له در حوزه دادرسی نظامی از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۹۸ است.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.