سازمان میراث فرهنگی باید حافظ هویت فرهنگ اسلامی، ایرانی باشد

سازمان میراث فرهنگی باید حافظ هویت فرهنگ اسلامی، ایرانی باشد

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بر ضرورت استفاده از ظرفیت های سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی باید در تقویت باورهای مردم کوشا بوده و از بسترهای مناسب برای ارتقای فرهنگی جامعه استفاده کند.

او همچنین تاکید کرد این سازمان نباید احساسات مذهبی و دینی مردم را جریحه‌دار نماید.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به اهمیت توجه به توسعه صنایع‌دستی با توجه به اشتغال‌زایی آن و اینکه می‌تواند در معیشت خانوار تاثیر مستقیم بگذارد، اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به این مقوله با توجه به وضعیت بیکاری استان شد.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به شرایط گردشگری استان با توجه به وجود آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی فراوان بر ضرورت توجه به رونق گردشگری مذهبی و دفاع مقدس با توجه به جایگاه تاریخی کرمانشاه به لحاظ قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و نیز یکی استان‌های با بیشترین تاثیرگذاری در جنگ تحمیلی، در کنار سایر جنبه‌های گردشگری تاکید کرد.

وی در خاتمه برای سرپرست جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار «جبار گوهری» مدیرکل جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آمادگی سازمان متبوع خود برای برآوردن منویات مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و گفت: خط قرمز ما در این سازمان فرامین مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه است.

«جبار گوهری» سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه روز چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه در اولین روز کاری خود پس از حضور در مزار شهدا به دیدار امام جمعه کرمانشاه رفت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که ۲ هزار و ۲۵۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.