سال گذشته ۱۲۷ هزار میلیارد تومان واگذاری صورت گرفته است

وزیر امور اقتصادی و دارایی سال گذشته را از لحاظ واگذاری، سالی متمایز خواند و گفت که در سال گذشته ۱۲۷ هزار میلیارد تومان واگذاری صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی به این سوال احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، که پرسید علت واگذاری شرکت ایران ایرتور علی رغم احراز تخلفات قانونی از سوی سازمان خصوصی سازی و واگذاری این شرکت چیست؟، پاسخ داد.

وی با اشاره به عملکرد سازمان خصوصی سازی در سال گذشته، گفت: سال ۱۳۹۹ یکی از سال های متمایز در بحث واگذاری در تامین منابع بودجه دولت و هم در اجرای بند «و» تبصره ۵ قانون بودجه بود. در سال گذشته موفق شدیم تا ۳۵ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم از محل واگذاری ها به خزانه واریز کنیم، از این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه حاصل از واگذاری به صورت ETF و شناور بوده که تمامی این موارد به صورت شفاف در بازار سرمایه عرضه شده است.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: از سوی دیگر تقریبا حدود ۲ هزار میلیارد تومان از محل اقساط وصول شده است، همچنین ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهام واگذار شده اما منابع آن به جای خزانه به سازمان هدفمندی واریز شده تا برای اجرای قانون معیشت مجلس و ستاد کرونا در چهار ماه آخر سال گذشته به مردم پرداخت شود. در مجموع با تهاتر در سال ۹۹، حدود ۱۲۷ هزار میلیارد تومان واگذار شده که این یعنی سال گذشته از لحاظ واگذاری متمایز بودن و تحول اساسی رخ داده است.

ادامه دارد…

منبع خبر

نظرات بسته شده است.