سفیر ایران در پاکستان: اهداف بعثت پیامبر باید برای ملت‌ها تبیین شود

سفیر ایران در پاکستان: اهداف بعثت پیامبر باید برای ملت‌ها تبیین شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سید محمدعلی حسینی» چهارشنبه شب طی سخنرانی در نشست تقریبی علمای مذاهب اسلامی به میزبانی سفارت ایران در اسلام‌آباد، سالروز بعثت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و روز معراج آن حضرت را به مسلمانان جهان به ویژه مردم پاکستان و علمای این کشور تبریک و گفت: از خداوند متعال مسئلت می نمایم که همه ما و امت اسلام را از رهروان صادق و مومن آن حضرت قرار دهد.

وی افزود: امروز بشریت بیش از هر زمان دیگر از اهداف اصلی بعثت انبیا و خاتم آنان صلوات الله علیهم اجمعین فاصله گرفته و غرق در جاهلیت مدرن، بداخلاقی، اسارت در شهوات، نفاق و بی خردی گشته است.

حسینی اظهار داشت: نتیجه آنکه انسان‌های عصر حاضر علیرغم پیشرفت های شگرف علمی و صنعتی گرفتار رنجی بی پایان و زخمی عمیق و جانسوز شده و بی محابا و سرگردان به هر سو روی می افکنند تا درمانی برای دردهای پنهان و آشکار خود بیابند. این همان رنجی است که روح لطیف پیامبر اعظم را می آزارد و بر جان او سخت و گران می آید، (عزیز علیه ماعنتم).

وی گفت: حضرت ختمی مرتبت بر هدایت بشریت و آزادی انسان ها از اسارت جهل و هوی و هوس، حریص و بی تاب بود و بر سعادت آنان دلسوز و مشتاق؛ و در این راه برای صلاح و فلاح آنان از بذل جان خود نیز دریغ نورزید. با این وجود انسان هایی ناسپاس و فریفته و دلبسته به زر و زور پاسخ این لطف بیکران و رحمت واسعه الهی را با دشمنی و خباثت داده اند و هر زمان به شیوه‌ای متوسل شده تا این نور الهی را خاموش نمایند.

سفیر ایران در پاکستان افزود: امروزه نیز دشمنی صریح و آشکار نظام ظالمانه سلطه و امپراطوری شیطانی و رسانه‌ای صهیونیسم بین الملل در قالب اسلام ستیزی و قرآن ستیزی تلاش می نماید تا تصویری مخدوش و نازیبا از چهره منور و تابناک این پیامبر عظیم الشأن الهی ترسیم نموده و به دنیا ارائه نماید و از این طریق به مقابله و مبارزه با آن حضرت و اهداف مقدس و عالیه بعثت او برخاسته‌اند.

وی تاکید کرد: این پدیده شوم وظیفه عموم مسلمانان به ویژه علمای اعلام و فرهیخته عالم اسلام را مضاعف می نماید تا ضمن مقابله با راهبرد شیطانی اسلام ستیزی، آحاد امت اسلام و سایر ملت ها را نسبت به اهداف بعثت انبیا الهی و به ویژه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آگاه و روشن نمایند و با توکل به خداوند متعال تصویر روشنی از حقایق آن به جهانیان معرفی کنند و هرگز در این مسیر و صراط مستقیم الهی و نورانی ناامید و مایوس نگردند.

وزیر امور مذهبی پاکستان نیز به عنوان مهمان ویژه این مراسم رویدادهای مبارکی همچون میلاد حضرت ختمی مرتب (ص) ، معراج و مبعث را محور ارزش‌های مشترک جامعه اسلامی دانست و افزود: از تمامی این رویدادهای مبارک و خجسته باید به عنوان فرصتی ناب برای تشریح اهداف دین مبین اسلام و روح واقعی آموزه‌های نبی مکرم اسلام (ص) استفاده کنیم.

«پیر نورالحق قادری» تاکید کرد: مسلمانان باید چالش‌های واقعی خود را بشناسند، مبارزه با دشمنان مشترک، هوشیاری برابر توطئه‌های ضدوحدت و تلاش عناصر چه در داخل و یا خارج برای تخریب چهره مهربان اسلام باید سرلوحه همه ما قرار بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم انسجام مسلمانان برای دفع معضلات کنونی جهان اسلام، به موضوع فلسطین اشاره کرد و افزود: دولت پاکستان و مردم این کشور حامی قوی فلسطین هستند و به هیچ قیمتی رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی را به رسمیت نخواهند شناخت.

وزیر امور مذهبی پاکستان با قدردانی از ابتکار سفیر ایران برای گردهمایی تقریب علمای مذاهب اسلامی، ابراز امیدواری کرد که سایر کشورهای مسلمان نیز گام‌های مشابهی برای وحدت آفرینی و یافتن راهکارهای مشترک برای مقابله با چالش‌ها بردارند.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.