سوار کردن بیش از سه مسافر در تاکسی ها تخلف است

سوار کردن بیش از سه مسافر در تاکسی ها تخلف است

اراک- شهردار اراک گفت: بنا بر مصوبه ستاد کرونا، تاکسی ها مجاز به سوار کردن بیش از سه مسافر نیستند و چنانچه بیش از این تعداد مسافر سوار کنند با آن ها برخورد قانونی صورت می گیرد.

سعید بیاتیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا و تصمیمات ستاد کرونا استان و شهرستان اراک برای ناوگان حمل و نقل عمومی پروتکلی تهیه شده است که باید کلیه ناوگان حمل و نقل عمومی اراک همچون اداره تاکسیرانی و اداره اتوبوسرانی آن را رعایت کنند.

وی با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌های کلانشهر اراک در سال جدید، گفت: دلیل بالا رفتن نرخ تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها شهر اراک در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته بخاطر محدودیت در سوار کردن مسافر بوده است و دیگر هیچ راننده تاکسی و اتوبوسی نمی‌تواند به بهانه کم بودن نرخ کرایه بیش از حدی که ستاد کرونا مشخص کرده است مسافر سوار کند.

شهردار اراک تصریح کرد: بنا بر مصوبه ستاد کرونا تاکسی‌ها مجاز به سوار کردن بیش از سه مسافر نیستند یعنی در واقع دو مسافر در عقب و یک مسافر در جلو سوار کنند، به همین جهت برای اینکه دیگر تخلفی توسط تاکسی‌های شهر اراک صورت نگیرد نظارت‌های سازمان تاکسیرانی و همچنین شهرداری اراک از فردا بیشتر خواهد شد و با تاکسی‌های متخلف برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: چنانچه مسافران تخلفی از راننده تاکسی در این خصوص مشاهده کردند سریع آن را به سازمان تاکسیرانی اراک گزارش دهند تا در اسرع وقت با راننده متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

بیاتیان در پایان بیان کرد: برای ناوگان اتوبوسرانی نیز نباید ظرفیت صندلی‌های اتوبوس بیش از ۷۰ درصد پر شود و چنانچه راننده اتوبوسی اقدام به سوار کردن مسافر بیش از حد مجاز کرد بازرسین ما با وی برخورد قاطع می‌کنند.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.