شکایتی دیگر علیه گوگل به‌خاطر نقض قوانین آنتی تراست در پلی استور

شکایتی دیگر علیه گوگل به‌خاطر نقض قوانین آنتی تراست در پلی استورگوگل

بلومبرگ گزارش داد که روز گذشته هیئتی از دادستان‌های ایالتی آمریکا یک پرونده آنتی تراست علیه گوگل باز کردند و این شرکت را متهم به سوءاستفاده از پلی استور کرده‌اند.

این پرونده توسط ۳۶ دادستان ایالتی در دادگاه فدرال کالیفرنیا به ثبت رسیده و گوگل را به‌خاطر اجبار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن به پرداخت کمیسیون ۳۰ درصدی به این شرکت به چالش کشیده است. گوگل اخیراً دامنه حق کمیسیون‌های خود را گسترش داده تا بتواند درآمد بیشتری از طریق پلی استور خود کسب کند.. شکایت جدید علیه این شرکت، که تصویر صفحه اول آن را در زیر می‌توانید مشاهده می‌کنید، به‌غیر از گوگل علیه آلفابت و زیرمجموعه‌های آن در ایرلند و آسیا نیز تنظیم شده است.

مطالب مرتبط:

بد نیست بدانید که در ماه آگوست سال گذشته هم شرکت اپیک گیمز، توسعه‌دهنده بازی فورتنایت، شکایتی با همین مضمون علیه گوگل تنظیم کرده بود و در آنجا ادعا کرده بود که سیاست های گوگل در پلی استور باعث افزایش قیمت‌ها برای مشتریان آنلاین شده است. هرچند این شکایت، به‌خاطر شکایت دیگر اپیک گیمز از اپل، در سایه قرار گرفته است، اما همچنان در جریان است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه آن چه خواهد شد.

گوگل

گوگل علاوه برای شکایت‌ها، با سه شکایت آنتی تراست دیگر از سوی دادگاه‌های فدرل آمریکا مواجه است که یکی از آن‌ها متعلق به وزارت دادگستری آمریکاست که گوگل را متهم به اتخاد سیاست‌های انحصارطلبانه در تبلیغات موتور جستجوی خود کرده است.

هرچند اندروید در مقایسه با آی‌اواس اپل، خیلی کمتر درگیر قوانین آنتی تراست بوده است، اما فشار فزایند دادگاه‌ها علیه اپل باعث شده تا ساختار کمیسون‌گیری گوگل در پلی استور هم مورد سوال قرار بگیرد.

دادستان‌های ایالتی آمریکا در جدیدترین جلسه استماع خود که از گوگل و اپل داشته‌اند، مکرراً از این دو شرکت سوالاتی درباره توانایی‌های آن‌ها برای تبدیل کردن اپ استورهایشان به فروشگاه‌های پیش‌فرش گوشی‌های موبایلی کرده‌اند. در نتیجه همین فشارها، گوگل و اپل اخیراً حق کمیسیون دریافتی از توسعه‌دهندگان کوچکتر را به ۱۵ درصد کاهش داده‌اند و ممکن است در آینده نزدیک نیز قدم‌های دیگری برای تبعیت کامل از قوانین آنتی تراست بردارند.

منبع: The Verge

منبع خبر

نظرات بسته شده است.