صدای مفاخر ایران زمین از آرشیوها بیرون کشیده شد

صدای مفاخر ایران زمین از آرشیوها بیرون کشیده شد

تهیه کننده برنامه «چراغداران» از خوانش و روایت تاریخ ایران با محوریت مفاخر و شخصیت های برجسته کشور، توسط بهروز رضوی ـ گوینده پیشکسوت ـ در رادیو فرهنگ خبر داد.

به گزارش ایسنا، «چراغداران» برنامه رادیویی مستند و کوتاهی پیرامون آشنایی با تاریخ ایران است که هر روز ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می شود.

حسینی باغسنگانی، تهیه کننده «چراغداران» گفت: بی‌شک آشنایی با هویت تاریخی ایران، راهی مناسب برای ایجاد عزت و اعتماد به نفس ملی و تعلق خاطر جوانان ایرانی نسبت به ارزش‌های اسلامی خواهد بود. مروری بر تاریخ کهن ایران از پیش از آریایی‌ها تا قبل از اسلام و تاثیر طلوع خورشید اسلام در ایران و هویت ایرانی و تاریخ معاصر ایران و ایران بعد از انقلاب اسلامی از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن گذری کوتاه می شود.

باغسنگانی با توضیح اینکه این برنامه در زمانی اندک و با شگردی هنرمندانه شنوندگان را با زندگی و آثار یکی از نامداران فکر و ادب و هنر ایران زمین آشنا می کند، گفت: «چراغداران» از ورای متن، موسیقی و صدای شخصیت مورد نظر و نیز افکت ها و جلوه های رادیویی که هر برنامه را جلوه ای تماشایی داده است، تاریخ ایران را با محوریت مفاخر فرهنگ و ادب و موسیقی روایت می کند.

او افزود: مستند کوتاه «چراغداران» کاری از گروه ادب وهنر رادیو فرهنگ است و بنا دارد بر اساس تقویم فرهنگی ایران زمین پیش رفته و زندگی و آثار هنرمندان و مشاهیر ایران زمین را مورد کنکاش و بازسازی قرار دهد.

تهیه کننده و مولف این مجموعه مستند رادیویی محمدحسینی باغسنگانی است و بهروز رضوی راوی این قصه هاست. تاکنون در این برنامه زندگی و آثار شخصیت هایی چون شادروان محمدحسن رهی معیری، دکتر غلامحسین یوسفی، استاد جلال الدین همایی، بدیع الزمان فروزانفر، دکتر محمد جعفر محجوب، استاد اقبال السلطان، استاد مجتبی مینوی، عارف قزوینی، علی اکبر خان شهنازی، همایون خرم و بسیاری نام های درخشان دیگر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است و در ادامه نیز اثرگذاران در شکل گیری فرهنگ و هنر این مرزو بوم معرفی و نقش آنان در این مسیر تاریخی بررسی می شود.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.