طرح گام به گام احیای برجام یک فریب آمریکایی است

طرح گام به گام احیای برجام یک فریب آمریکایی است

عضو جامعه مدرسین طرح گام به گام برای رفع تحریم‌ها و احیای برجام را یک فریب آمریکایی دانست و گفت: این طرح پلی برای از بین بردن منافع ملی ایران و افتادن در دام آمریکایی‌ها است.

آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با تمایل برخی مبنی بر پذیرش طرح گام به گام برای احیای برجام اظهار داشت: سیاست گام به گام احیای برجام، افتادن در دام آمریکا و فریب آمریکایی به صورت گام به گام خواهد بود. راه تحقق منافع ملی ایران همان است که رهبری فرمودند یعنی رفع کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی آمریکایی‌ها.

وی عنوان کرد: ما نباید تجربه ناموفقی که هم در دوران اوباما و دموکرات‌ها و هم در دوران جمهوری خواهان و ترامپ با آن روبرو بودیم و نقض عهد و پیمان را دوباره تکرار کنیم. متاسفانه آمریکایی‌ها فقط روی کاغذ تعهد کردند اما ما در عمل پایبند شدیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه طرح‌های گام به گام رفع تحریم‌ها پلی برای از بین بردن منافع ملی ایران و افتادن در دام آمریکایی‌ها است، تصریح کرد: هیچکس حق مذاکره گام به گام ندارد و این یک راهبرد ملی است. اگر در این راستا کسانی خودسرانه مذاکره کنند برخلاف مصالح و امنیت ملی اقدام کردند و آن زمان باید با آنها مقابله شود.

کعبی در پایان بیان کرد: راه حل عبور از تحریم‌ها، توجه به شعار سال یعنی تقویت تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است. یعنی ما نباید به برنامه آمریکایی‌ها دل ببندیم چراکه ارتباط با جهان به غیر از آمریکا می‌تواند محقق کننده مصالح ما باشد، مانند سند همکاری ایران و چین که باعث نگرانی، غضب و ناراحتی شدید آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شده است.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.