عباسی: تاخیر سه ماه برای اجرای قانون اقدام راهبردی اشتباه است

عباسی: تاخیر سه ماه برای اجرای قانون اقدام راهبردی اشتباه است

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، بررسی بیانیه مشترک بین معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دستور امروز دوشنبه مجلس است و «فریدون عباسی» در سخنانی افزود: ترور شهید علی محمدی، شهید شهریاری، رضایی نژاد و احمدی روشن برای این بود که جامعه را به سمت تعهداتی ببرند که در برجام مندرج شده است.

ریس کمیسیون انرژی مجلس افزود: ترور فخری زاده حاوی پیام دیگری است که ما باید برای پذیرش محدودیت های بیشتر آماده شویم. اما چه کسی فخری‌زاده را در سال ۹۲ که زنده بود ترور کرد؟ چه کسی دستور انحلال تشکیلات فخری زاده را داد؟ ما به گذشته برگردیم و ببینیم چه اتفاقی افتاده است. آژانس در سال ۲۰۱۱ کار خوبی انجام داد که همه مناقشات با ایران را به صورت مکتوب در فضای مجازی منتشر کرد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۴ سه سال بعد از آن گزارش که حاوی خط ترور است، یعنی از آن گزارش ما می‌توانیم درک کنیم که چه تخصص‌هایی در جامعه ما ترور خواهد شد. در گزارش ۲۰۱۴ آژانس گفته شده که گزارش ۲۰۱۱ را بیشتر تایید می‌کنم. در سال ۲۰۱۵ آمانو نوشته پرونده pmd بسته خواهد شد و به MD تبدیل می شود یعنی پرونده ایران در سال ۲۰۱۵ نظامی اعلام شده است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس افزود: در گزارش ۲۱۰۵ آژانس به شورای حکام آمده است که ایران در حد مطالعات امکان سنجی و مطالعات علمی کار کرده است که این قبل از ۲۰۰۳ است یعنی قبل از ۱۳۸۲ و پرونده با برجام باید بسته می‌شد حتی اگر بوده یا نبوده است در مذاکره بسته شده و قرار شده تحریم ها برداشته شود. اما این آقایان در سال ۹۲ در یک جنگ واقع نشده شکست خوردند و معاهده خلع سلاح امضا کردند و بعد آن را به عنوان فتح الفتوح معرفی کردند و برای این مملکت قهرمان دیپلماسی پوشالی درست کردند.

عباسی با بیان اینکه همه دستاوردهای علمی و فنی و اقتدار جمهوری اسلامی در سال ۹۲ کنار گذاشته شد، گفت: همچنین قهرمان کاغذی درست کردند و در پشت همین تریبون مجلس، افرادی راکتور اراک را برای اغفال نمایندگان که اطلاعات فنی نداشتند با چرنوبیل اوکراین مقایسه کردند که دروغ گفتند. زیرا آن راکتور سه هزار مگاوات حرارتی بود اما این راکتور چهل مگا وات از نوع آب سنگین است که اتفاقی برای آن رخ نخواهد داد. ولی به نمایندگان جلوه دادند که خطر در کمین است و خوب شد که آمریکایی ها سبب تعطیل کردن آن شدند.

وی ادامه داد: ترس در نمایندگانی که اطلاعات فنی لازم را نداشتند ایجاد کردند و شما می خواهید همان افراد را دعوت کنید که حرف های قبلی را بزنند. مگر بعد از این مصوبه عاقلانه مجلس شورای اسلامی اعلام نکردند که مصوبه بودجه می‌خواهد و چرا شورای نگهبان آن را تایید کرده است. مگر همین دولت نبود که می‌خواست در آیینه داخلی برای مصوبه مجلس اختلال ایجاد کنند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ما در بین خودمان افراد سستی داریم، گفت: همین افراد هستند که از سال ۸۲ تا سال ۸۴ کشور را معطل کردند و در نهایت باید بزرگ جامعه باید فریاد بزند همان دولتی که تعلیق کرده باید تحریم ها را بردارد. باید متوجه باشیم آمدن شخصی به نام گروسی حاوی این پیام است که شما بایستی اجرای مصوبه را (قانون اقدام راهبری برای لغو تحریم ها) به تاخیر بیندازید در حالی که طرف مقابل هیچ کاری در این چند ماه برای رفع تحریم ها انجام نداده است و فرصت سه ماه دادند، اشتباه محض است و ما تا رفع کامل تحریم ها نباید با آژانس همکاری کنیم.

وی تاکید کرد: ما باید از همان روز مصوبه همکاری با آژانس قطع می کردیم و ما فریب طرف مقابل را نخوریم و این طور نیست که وقفه ایجاد کنیم، چیزی نصیب ما خواهدشد. اینها همون افرادی هستند که که حاج قاسم سلیمانی و فخری‌زاده را از ما گرفتند و مطمئن باشید ترورهای دیگری هم در راه خواهد بود که جامعه ما را شرطی کنند. هیچ موضوعی با کمیسیون انرژی هماهنگ نشده است. درحالی که باید گزارش های فنی به مجلس داده می شود.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر فرض کنیم که آژانس درست گفته باشد ما مسئله را در سال ۹۴ بستیم و به این لجوج ها اجازه دادیم که برجام را اجرا کنند تا کشور دوقطبی نشود و مردم را به جان خود نیاندازند. اما آن دوره دیگر تمام شده است و برجام امتحان خود را پس داده است. این خسارت دلار را به ۳۰ هزار تومان رساند و تورم در کشور وجود دارد. مردم تا کی باید سختی بکشند. مشکلات اقتصادی را تا کی باید تحمل کند مجلس در راس امور قرار می‌گیرد و باید پای این قانون ایستاد و اجازه ندهیم به اشکال مختلف اجرای آن به تاخیر بیافتند.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.