عباس زاده مشکینی: مجلس برای حفظ کرامت زنان جامعه اقدامی ارزشمند انجام دهد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اجتماعی که زنان امروزه در کشور با آن روبرو هستند، از نمایندگان خواست برای حفظ کرامت ۴۰ میلیون زن ایرانی اقدامی ارزشمند انجام دهند.

به گزارش ایسنا، محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک بمناسبت ولادت حضرت زهرا(س) گفت: زنان فقط به تبریک روز زن نیاز ندارند و بلکه به تکریم و تامین نیازهای فیزیولوژیکی، معیشت، بیمه و مسکن نیاز دارند، برای اینکه کرامت زنان حفظ شود باید به این مسائل رسیدگی کنیم، سوال من این است که هیچ گاه پاسخ آن را نیافتم، اگر یک زن در ایران از ارث پدر، درآمد قانونی و حمایت همسر برخوردار نشود و بخواهد با کرامت زندگی کند باید چه کند؟ دو راه بیشتر ندارد که به آن اشاره نمی کنم.

وی افزود: بنده در نخستین روزهای آغاز مجلس یازدهم برای پاسخ به این سوال طرح یک فوریتی پیشنهاد کردم اما این طرح تاکنون اعلام وصول نشده است، برای ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور که شامل دختران، مادران و خواهران ما هستند یک اقدام ارزشمندی انجام دهیم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حفظ شأن و منزلت مجلس از وظایف هیات رییسه است، در حال حاضر مجلس انقلابی و نمایندگان به بهانه‌های مختلف تحت فشار و تخریب قرار می‌گیرند، با توجه به اختیاراتی که هیات رییسه دارد و یا وجود مشاور رسانه‌ای و ابزارهای مختلف، اگر نتواند شأن مجلس را حفظ کند، مهمترین انتقاد به عملکرد هیات رییسه در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.